Nova tecnologia de l'ITQ
L'Institut de Tecnologia Química de la UPV compta amb tecnologia patentada que millora l'eficiència i minimitza l'impacte ambiental en la planta d'IFF.

L'Institut de Tecnologia Química, centre mixt de la Universitat Politècnica de València i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ja compta amb tecnologia patentada en la planta pilot de l'empresa International Flavors & Fragances. Les noves instal·lacions, inaugurades a la planta de Benicarló (Castelló), incorporen un nou sistema que millora l'eficiència i minimitza l'impacte ambiental dels processos productius d'aquesta indústria.
Les noves instal·lacions estan enfocades a la innovació dels processos productius, amb l'objectiu de millorar l'eficiència i minimitzar l'impacte ambiental. Aquestes instal·lacions consisteixen en laboratoris i una planta pilot per a realitzar la introducció a escala industrial de nous productes i processos. La nova planta es basa en tecnologies desenvolupades pel professor d'investigació del CSIC Avelino Corma, que treballa a l'Institut de Tecnologia Química de València (UPV-CSIC).
Corma explica els avantatges de la tecnologia: "el que hem fet és desenvolupar un catalitzador que permet que un procés químic que abans necessitava tres etapes i generava molts subproductes sense valor econòmic, es puga realitzar en una sola etapa i sense generar subproductes. D'aquesta forma, aconseguim reduir els costos de producció i generem aquests productes de química fina de manera més neta".
A l'acte d'inauguració han acudit el president de la Generalitat Valenciana, Alberto Fabra; el rector en funcions de la Universitat Politècnica de València, Juan Juliá, i el rector electe, Francisco Mora; el president del CSIC, Emilio Lora-Tamayo; el conseller d'Economia, Indústria, Turisme i Ocupació, Máximo Buch, i la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig.
També, ha comptat amb l'assistència del vicepresident d'Organització i Relacions Institucionals del CSIC, José Ramón Urquijo; el coordinador institucional del CSIC a la Comunitat Valenciana, José Pío Beltrán, i el professor d'investigació del CSIC Avelino Corma, que ha desenvolupat la tecnologia.
Notícies destacades
Encara queden places
Ets a temps de sol·licitar l'accés a dos títols de la UPV: el Grau en Ciències Ambientals (Gandia), i el Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals (València)
Prop de l'excel·lent
Tres edificis del campus de Vera han aconseguit la màxima categoria d'eficiència energètica, després de la realització d'obres de millora
Ronda d'inversió històrica
iPronics aconsegueix 108 milions d'euros per a construir la infraestructura fotònica de la intel·ligència artificial
Rendiment i riscos per cas particular
Hernández-Orallo (VRAIN-UPV/ValgrAI) lidera un estudi internacional publicat en Science que planteja un canvi profund en l'avaluació dels sistemes d'IA
Doblet històric
El FSUPV Team conquesta Formula Student Àustria i reafirma el lideratge mundial de la UPV en enginyeria universitària
Apunta-t'hi!
Fotografia, disseny audiovisual, edició de vídeo, gestió cultural, art contemporani... Inscriu-te en els cursos de cultura de setembre i octubre