Setmana per la Llengua

La Universitat Politècnica de València organitza del 22 al 26 d'abril la Setmana per la Llengua, amb diversos actes amb motiu de l'Any Estellés.

La Universitat Politècnica de València, a través de l'Àrea de Promoció i Normalització Lingüística, la Biblioteca Central i la Biblioteca del campus de Gandia, i amb la col·laboració de l'Àrea d'Esports, organitza la jornada Setmana per la Llengua.

La jornada comença el dilluns 22 d'abril, a les 19 h, al Paranimf de la UPV amb l'espectacle T'ho dic sense acritud, oferit per Eugeni Alemany, conegut presentador, reporter i guionista de televisió, que ha treballat en les principals cadenes, en programes com Caiga quien caiga, Gormandia, Sense filtre o Un país de llibre. Actualment presenta l'espai Trau la llengua de Canal 9.

Continua el dimarts 23 d'abril, Dia del Llibre, amb el Dinar Estellés (compost per plats típics com l'arròs al forn, l'esgarrat, l'amanida, la carabassa al forn, etc.) i que comptarà amb l'actuació de Dr. Dropo i Àlvar Domenech. Aquest mateix dia, a partir de les 11.30 h, tindrà lloc a la planta baixa de la Biblioteca Central, la inauguració de l'exposició "Vicent Andrés Estellés, poeta de meravelles", que romandrà oberta fins al 26 d'abril. A les 14 h, a l'Àgora, es realitzarà una lectura de poemes de Vicent Andrés Estellés, a càrrec de les persones que desitgen participar-hi. També es realitzarà una mobilització espontània (flash mob), a la vesprada, a l'edifici de la Biblioteca.

El preu dels tiquets per al dinar és de tres euros i es poden recollir fins al divendres 19 d'abril, a les 14 h, a l'Àrea de Promoció i Normalització Lingüística.

Les persones interessades en la lectura d'un poema o una estrofa de Vicent Andrés Estellés durant el dinar, han de comunicar-ho a través del correu electrònic que es troba a peu de pàgina.

Al campus de Gandia, a les 10 h, tindrà lloc una lectura pública de poemes d'Estellés, al Pati dels Tarongers, i a les 19.30 h, a l'aula magna, s'oferirà El cor tot ple de grills, un espectacle de poesia, música, dansa i teatre basat en l'obra de Vicent Andrés Estellés, a càrrec de La Rabera Eclèctica.

El dimecres 24 d'abril, a les 19 h, a l'auditori Alfons Roig (Facultat de Belles Arts), es representarà l'obra de teatre Bankabaret, a càrrec de La Dependent. Un muntatge dirigit per Pep Cortés i interpretat per Joan Gadea, Rosanna Espinós, Pepa Miralles i Pep Sellés.

El dijous 25 d'abril, a Gandia, a les 12 h, es projectarà el curtmetratge Cos mortal, dirigit per Carles Chiner i Toni Sendra, que es completarà amb un col·loqui posterior a càrrec del professor Josep A. Mas, del Departament de Lingüística Aplicada.

Aquest mateix dia, a les 19 h, a l'Auditori Alfons Roig, tindrà lloc un dels plats forts de la setmana, el Concert per Estellés, amb l'actuació de Pau Alabajos, Pau Miquel Soler i Naia, que interpretaran poemes de l'il·lustre escriptor i presentaran algunes cançons noves.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%