Jornada de Sociolingüística

La XVIII Jornada de Sociolingüística d'Alcoi amb el tema "I nosaltres què fem pel valencià? El valencià en l'àmbit local" té lloc el dissabte 23 de març.

L'objectiu de la Jornada de Sociolingüística d'Alcoi és analitzar l'ús del valencià en l'àmbit local, a través de la participació d'experts, amb experiències municipals de les agències de promoció del valencià (AVIVA) i la tasca de les entitats locals.

La Universitat Politècnica de València, juntament amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l'Ajuntament d'Alcoi, la Delegació d'Alacant de l'IEC, la Coordinadora de l'Alcoià i el Comtat pel Valencià i el Centre Ovidi Montllor, organitzen la Jornada de Sociolingüística d'Alcoi. Aquesta jornada compta també amb la col·laboració de les altres universitats públiques valencianes.

En el programa s'inclou la conferència "Els drets lingüístics en l'àmbit local", del professor Jaume Vernet, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Rovira i Virgili; una taula redona sobre "La promoció lingüística des de l'administració local: el paper de les agències de promoció del valencià (AVIVA)", i una tertúlia sobre "La societat i el valencià", conduïda per Juan Enrique Ruiz, periodista de Ràdio Alcoi SER, i amb la participació d'experts que tractaran sobre l'ús del valencià en diversos àmbits.

A més, en la jornada, es presentarà i projectarà el documental Una llengua que camina. País Valencià, a càrrec de la seua directora, Amanda Gascó, i es realitzarà una visita a l'exposició "Vicent Andrés Estellés. Cronista de records i d'esperances", situada a la sala d'exposicions del campus d'Alcoi, organitzada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua amb motiu de l'Any Estellés.

Finalment, la XVIII Jornada de Sociolingüística es tancarà amb l'espectacle Monòlegs de valencianitat, amb els actors Rosanna Espinós, Joan Gadea i Pepa Miralles, al Centre Cultural d'Alcoi.

El termini per a inscriure's finalitza el 20 de març del 2013 (amb un preu de 20 euros, que inclou la matrícula, la documentació, el dinar i el cafè, l'entrada a l'espectacle Monòlegs de valencianitat al Centre Cultural i el certificat d'assistència), i es fa en línia a través de la pàgina web de la Jornada de Sociolingüística d'Alcoi.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella