Guia botànica del campus

La UPV presenta la Guia botànica del campus de Vera, un exhaustiu compendi de més de 2.300 arbres, de 190 espècies diferents originàries, dels cinc continents.

La Universitat Politècnica de València ha publicat la Guia botànica del campus de Vera, que suposa una catalogació exhaustiva del patrimoni botànic del campus, de la riquesa dels jardins i les zones verdes que té. El treball es presenta en dos formats: d'una banda, en una edició en paper i, de l'altra, en una aplicació per a la web.

El projecte permet fer un recorregut virtual pel mapa interactiu del campus i descobrir totes les espècies distribuïdes al llarg dels jardins i alberedes. En total, la catalogació recull al voltant de 2.300 arbres, de 190 espècies diferents, que poblen els més de 100.000 metres quadrats de zones verdes que té la UPV. Les espècies s'han agrupat en sis grans tipus: les coníferes; els arbres caducifolis; els arbres perennifolis i semiperennifolis; els arbustos i les enfiladisses; les palmeres, i, finalment, altres espècies.

L'aplicació inclou una fitxa descriptiva completa amb les dades generals de cada espècie, com ara: el nom botànic, diferents noms comuns amb els quals es coneix l'espècie, la família a la qual pertany, la ubicació, l'origen, la floració, el tipus de sòl i els requeriments de manteniment, a més d'altres aspectes com la utilització en jardineria o l'interès econòmic que pot generar.

La fitxa també descriu, entre altres curiositats, la resistència al fred i a la sequera de la varietat en qüestió, la velocitat de creixement, la longevitat que pot arribar a tenir, la tolerància a la poda, si és sensible a determinats fenòmens, si és tòxica o té propietats medicinals. Tot això, acompanyat de fotografies d'alta resolució.

El projecte és el resultat de més de 20 mesos de treball de diferents experts en la matèria i de tres vicerectorats de la UPV. En concret, han participat en el desenvolupament d'aquesta eina professors dels departaments d'Ecosistemes Agroforestals i de Producció Vegetal (ambdós de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural), i tècnics del Vicerectorat dels Campus i Infraestructures; del Vicerectorat d'Alumnat i Cultura, del Vicerectorat per al Desenvolupament de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i personal de la Direcció de Comunicació Institucional.

La nova web utilitza la tecnologia de Google Maps per a produir la planimetria i mostrar la informació botànica detallada. Així, investigadors, visitants i qualsevol altre tipus de persona amb interès disposaran d'una eina completa per a conèixer, al detall, la riquesa del patrimoni botànic del campus.

Si vols consultar l'aplicació, pots fer-ho punxant en el miniportal Vida universitària que trobaràs dins del desplegable Organització de www.upv.es. També pots accedir a la pàgina a través de l'enllaç que figura a peu de pàgina.

Notícia en UPV TV

Politècnica tal cual (UPV TV)

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share