Avantatges per a la matrícula

En el curs 2012-2013, els alumnes de la UPV podran pagar la matrícula de manera fraccionada, fins a vuit mensualitats, des de setembre fins a abril.

Els alumnes de la UPV podran triar com volen pagar les taxes de matrícula del curs 2012-2013. Amb aquesta finalitat, la UPV ha establit tres modalitats diferents: el pagament en un sol termini; en dues vegades, al 50%, i una tercera modalitat que consisteix a fraccionar el total en vuit quotes i abonar tots els mesos, des de setembre fins a abril, la part proporcional.

Aquest últim pagament fraccionat és una novetat que ha engegat enguany la Universitat Politècnica de València per a ajudar les famílies a afrontar l'augment de les taxes de matrícula aprovat per la Conselleria d'Educació. Aquest increment i l'enduriment de les condicions per a obtenir una beca han generat molta preocupació a les llars que passen dificultats per a arribar a fi de mes.

Amb aquest tipus d'iniciatives, la UPV cerca fórmules per a esquivar les mesures d'ajust contingudes en el reial decret del Ministeri d'Educació, i pal·liar-ne els efectes. El rector, Juan Juliá sempre ha defensat "la lluita contra les barreres d'accés a la universitat. El nostre objectiu és mantenir una universitat pública de qualitat regida pel principi d'igualtat d'oportunitats i en la qual no queden exclosos, en temps de crisis, els alumnes amb les rendes més baixes."

Cap de les tres opcions no comporta despeses associades i, per tant, no tenen costos afegits per als estudiants. Simplement hauran de marcar quina opció trien en el moment de fer l'automatrícula. La Universitat Politècnica de València no ha d'estudiar la sol·licitud per a acceptar o denegar l'ajornament, ja que es concedeix de forma automàtica.

Els alumnes que opten pel pagament fraccionat en vuit quotes i s'incorporen després del mes de setembre abonaran una primera mensualitat amb els pagaments anteriors i, a partir d'aquest moment, aniran saldant al final de cada mes la resta de rebuts. L'import mínim de cada mensualitat és de 45 euros, per la qual cosa el total de matrícula exigit per a acollir-se a aquesta modalitat de pagament ha de ser, almenys, de 360 euros.

Així mateix, la UPV no aplicarà la pujada de matrícula per als estudiants estrangers extracomunitaris aprovada l'any passat per la Generalitat Valenciana. Es mantenen, doncs, les taxes per als alumnes extracomunitaris al mateix nivell que els nacionals i de la Unió Europea, i podran demanar l'ajornament del pagament en les mateixes condicions que la resta d'estudiants.

Més informació
  • Decret 110/2012, de 6 de juliol, pel qual es fixen les taxes acadèmiques universitàries per al curs 2012-2013
  • Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales