- -
UPV
 

Fab Lab Vlc

Fab Lab Vlc

La Universitat Politècnica de València s'integra en una xarxa de laboratoris de fabricació digital impulsada pel Massachusetts Institute of Technology (MIT).



La Universitat Politècnica de València obrirà després de l'estiu el Fab Lab Vlc, un taller equipat amb programari especialitzat i eines de disseny i fabricació digital que servirà de plataforma per al desenvolupament de projectes relacionats amb la construcció de prototips, maquetes, presèries, etc. a nivell de sistemes additius, control numèric, digitalització 3D, electrònica, informàtica, etc. Funcionarà també com a centre de formació i investigació dins del camp del disseny i la fabricació digital.


El projecte Fab Lab està impulsat pel Centre de Bits i Àtoms (CBA) del Massachusetts Institute of Technology (MIT). Actualment, existeixen al voltant de 50 Fab Labs en 23 països del món (cinc d'aquests a Espanya) i se'n preveu superar els 100 enguany.


"Tenir un Fab Lab a València suposa dotar la ciutat i la seua àrea d'influència amb uns recursos que donaran suport a l'emprenedoria i la realització d'idees creatives, on aquestes tecnologies resulten útils i ràpides d'aplicar. A més, cal destacar que comptarà amb el suport i les garanties d'especialistes i investigadors de la UPV, de la xarxa Fab Lab mundial i del mateix MIT", apunta Manuel Martínez Torán, investigador de l'Institut de Disseny i Fabricació (IDF) de la Universitat Politècnica de València i director del Fab Lab Vlc.


El Fab Lab Vlc estarà situat a les instal·lacions de l'IDF a la Ciutat Politècnica de la Innovació, parc científic de la UPV. Integrat en la xarxa Fab Lab Spain, en aquest nou laboratori es podran executar totes les fases de disseny i desenvolupament d'un producte. Mitjançant tècniques de design thinking, cocreatives i visualització a través de dibuixos exploratoris, els usuaris del Fab Lab Vlc podran concretar un projecte i donar-hi forma, amb un plantejament col·laboratiu entre professionals, tècnics d'empresa i investigadors de l'IDF.


A més, el Fab Lab estarà obert a estudiants, i a altres investigadors i emprenedors que vulguen, des de dins i fora de la UPV, construir les seues idees amb aquestes eines. Així mateix, al Fab Lab serà possible utilitzar tauletes gràfiques, conèixer eines de modelització 3D, emprar tècniques de modelisme i representació, tot això encaminat a facilitar la definició del producte, tecnologia o servei que podrà utilitzar directament l'usuari.


Més informació
  • Notícia en UPV TV





Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Torre Azahar Torre Azahar
Alumnes d'Arquitectura guanyen el primer premi amb un gratacel.
Enginyeria Aeroespacial Enginyeria Aeroespacial
L'ETSED s'integra en la xarxa europea PEGASUS.
Estudi antropomètric IBV Estudi antropomètric IBV
Participa en l'estudi antropomètric de la població masculina espanyola.
Nomadisme artístic Nomadisme artístic
Visita l'exposició "Fronteritat" fins al 23 de juliol a la UPV.
Un dia a la meua Universitat Un dia a la meua Universitat
Coneix l'experiència d'una alumna de la UPV.


La UPV en la teua ma

EMAS upv