Videoapunts en línia

La UPV llança un nou servei de videoapunts en línia, que inclou l'enregistrament en alta definició de les classes, presentacions i una sèrie d'eines per a l'alumne.

Coincidint amb la celebració del Dia d'Internet, la Universitat Politècnica de València ha presentat el seu servei de videoapunts en línia, una nova iniciativa l'objectiu de la qual és facilitar als alumnes l'aprenentatge i el seguiment de les matèries, i aprofitar el potencial de les últimes tecnologies aplicades en l'àmbit educatiu.

El servei de videoapunts en línia és un producte del projecte Opencast, en el qual la Universitat Politècnica de València participa al costat d'algunes de les més prestigioses universitats de tot el món, com ara Berkeley i Stanford, als Estats Units, i Oxford o ETH Zurich, a Europa. A la UPV, la iniciativa ha sigut impulsada pel Vicerectorat per al Desenvolupament de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i l'Àrea de Sistemes d'Informació i Comunicacions (ASIC).

Aquest servei situa la Universitat Politècnica de València a l'avantguarda de les universitats espanyoles en l'ús de les noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació, i millorarà el rendiment acadèmic dels estudiants.

Els videoapunts en línia UPV són enregistraments multimèdia en alta definició de les classes, a les quals l'alumne o alumna pot accedir a través de PoliformaT, la plataforma de teleformació de la UPV. Des d'ací, té accés a tot l'enregistrament, a les presentacions -en màxima qualitat- utilitzades pel professor i a una sèrie d'eines que li faciliten el seguiment i el visionament de les diferents sessions.

A més, en el cas que el professor ho autoritze, els estudiants poden compartir aquestes anotacions multimèdia en diferents xarxes socials, com Facebook i Twitter. Això afavoreix la interacció social dels alumnes. Per exemple, pot ajudar-los a trobar un contingut determinat sobre el tema, opinar sobre la possibilitat de revisar-los, etc.

Cada centre té almenys una aula amb capacitat per a fer els enregistraments. En aquests moments, són 15 les aules equipades. L'equipament inclou una càmera de vídeo, un projector, micròfons, un PC específic, una targeta de captura de vídeo i una altra de captura de senyal del projector.

L'enregistrament es duu a terme de manera totalment automàtica, de manera que el professor no ha de fer res perquè es grave la seua classe i tampoc hi ha cap operador de càmera. Simplement cal carregar en el sistema l'horari de classes i aquest es posa a gravar. En acabar l'enregistrament, el material es processa de forma automàtica i el professor pot revisar els continguts abans d'autoritzar-ne, o no, la publicació. També en aquest moment té la possibilitat d'utilitzar alguna eina d'edició del vídeo.

Durant aquest curs, la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una primera experiència pilot del sistema. En total, s'han gravat i posat a la disposició dels alumnes més de 200 classes amb aproximadament 400 hores d'enregistrament. Després d'aquesta primera fase pilot, el servei de videoapunts en línia s'ampliarà durant el curs 2012-2013.

Segons les enquestes realitzades als alumnes que han pogut gaudir ja d'aquest servei, el 84% considera que el sistema hauria de generalitzar-se i que millora l'aprenentatge. Així mateix, destaquen també la utilitat que té per a poder reenganxar-se a l'assignatura en el cas de no haver pogut assistir algun dia, portar-la més al dia i repassar allò que els cree dificultats o que no hagen comprès.

Aquest servei de videoapunts en línia no substitueix a la classe presencial, sinó que es tracta d'una eina de suport més per a la formació dels alumnes. Aquesta eina els permet un millor seguiment de la matèria, en el cas que un concepte no haja quedat clar, si necessiten repassar l'explicació d'una determinada part del temari o si, per algun motiu, no han pogut acudir a classe.

• Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local