Poliniza 2012

Del 7 a l'11 de maig té lloc Poliniza 2012, la VII edició del Festival d'Art Urbà de la Universitat Politècnica de València, que té el grafit com a principal protagonista.

Del dilluns 7 al divendres 11 de maig, el campus de Vera (València) de la Universitat Politècnica de València acull Poliniza 2012, la VII edició del Festival d'Art Urbà de la UPV, un festival de referència en el món de l'art urbà des de la seua creació el 2006. Durant la setmana, els 19 grafiters seleccionats, juntament amb els alumnes de l'assignatura Pintura i Entorn que s'imparteix a la Facultat de Belles Arts de la UPV, plasmaran les seues obres als més de 500 metres quadrats de murs del campus que s'han disposat per a l'ocasió.

Exposicions, publicacions, concerts, exhibicions (break dance, parkour, capoeira, BMX, skate...), conferències i un ampli programa d'activitats han convertit el festival en una cita assenyalada en el calendari del món urbà. En aquesta edició es pretén potenciar el vessant didàctic del festival, per això s'han programat quatre conferències, que acostaran al públic l'art de carrer (street art) des de visions tan allunyades geogràficament de nosaltres com ara Chiapas (Mèxic) o Bogotà (Colòmbia).

El festival, que té el grafit com a principal protagonista, comptarà amb la participació d'Hugo Huitzi, Dinora Palma i Jaime Martínez, gràcies al conveni de col·laboració signat entre la Universitat de les Ciències i les Arts de Chiapas (Mèxic) i la UPV, i els colombians Bastardilla i Stinkfish. El festival inclou també l'exposició "Polinitzar objectes i dibuixos", la inauguració de la qual es fa el dimarts 8 de maig, a les 12 h, al vestíbul d'entrada a la nova Facultat de Belles Arts.

El tret d'eixida del festival és el dilluns 7 de maig, a les 16 h, moment en el qual els 19 grafiters seleccionats -els mexicans Hugo Huitzi, Dinora Palma i Jaime Martínez, els colombians Bastardilla i Stinkfish, i els 14 guanyadors del VI Certamen d'Intervencions de Pintura Mural: Diana i Álvaro (Elx), Alba, Raquel i María (Castelló de la Plana), Cachetejack (València), La Mesa (Sevilla), Crachaton (València i França), Sam3 (Caravaca de la Cruz), Cere Lolo (València) i Mr. Trazo (Ciudad Real)-, juntament amb els alumnes de l'assignatura Pintura i Entorn de la Facultat de Belles Arts, iniciaran les intervencions pictòriques directament sobre els més de 500 metres quadrats de murs (nou grans espais en total) del campus de Vera blanquejats per a l'ocasió.

Els murs, situats a l'Àgora, la Facultat de Belles Arts, el Rectorat, la Casa de l'Alumne i l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria d'Edificació, seran intervinguts directament, sense falses parets que es retiren posteriorment. Com és habitual des de la primera edició, els grafits romandran als murs del campus fins a l'arribada de la pròxima edició del festival.

Amb el grafit com a principal senyal d'identitat, Poliniza ha reunit des dels inicis el 2006, més de 200 artistes i estudiosos de l'art urbà de països com ara Xile, Mèxic, Colòmbia, Itàlia, Cuba o França, entre d'altres. Entre aquests participants, hi ha diversos referents mundials com ara Blu (Itàlia), Sat One (Alemanya), Mr. Kern (França), Via Via (Holanda), Watchavato (Mèxic) o Hell'o Monsters (Bèlgica), a més de grans noms del panorama nacional, com ara Nano4814, Belin, End, Deih, Julieta, Sant, Zosen, Zeta 1970, Okuda, Kapi, Aryz o Napol.

• Plànol de localització dels murs de Poliniza 2012
  • Poliniza 2012
  • Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local