UPV

Notícia


Energia elèctrica
Experts de tot el món presenten a la Universitat Politècnica de València els últims avanços per a la producció verda d'energia elèctrica, del 8 al 10 de septembre de 2010.
Energia elèctrica


La Universitat Politècnica de València acull del 8 al 10 de setembre un simposi internacional en què destacats experts mundials en tecnologia química presenten les seues últimes investigacions per al desenvolupament eficient de productes químics i l'obtenció neta d'energia elèctrica mitjançant l'ús de membranes per a la separació d'oxigen i hidrogen.

Organitzat per l'Institut de Tecnologia Química (ITQ), centre mixt de la Universitat Politècnica de València i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), el simposi gira al voltant del desenvolupament i l'aplicació de membranes ceràmiques i reactors catalítics de membranes per a obtenir productes químics i electricitat a partir de combustibles fòssils, i així minimitzar l'emissió de CO2. L'objectiu final és avançar cap a plantes de producció d'energia elèctrica (plantes tèrmiques), que pràcticament no emeten CO2, i d'aquesta manera combatre l'avanç del canvi climàtic.

L'ús de les membranes en la indústria química permet intensificar el procés, és a dir, que un procés químic tinga un nombre menor d'etapes, siga més eficient i tinga un menor impacte mediambiental, gràcies a un menor consum d'energia i una menor generació de residus.

D'altra banda, en un procés químic més específic i de gran escala com és la producció d'energia elèctrica a través de la combustió de combustibles fòssils com són el carbó o el gas natural, la integració de membranes permet pràcticament evitar l'emissió de CO2.

A més, els investigadors de l'ITQ hi presentaran, entre altres treballs, un nou sistema basat en membranes ceràmiques per a l'obtenció d'hidrogen pur a alta temperatura, que es pot utilitzar en plantes tèrmiques de gasificació de carbó o biomassa i en la indústria química (refineria, petroquímica, semiconductors i siderúrgia).



Més informació:

Notícia en UPV TV



Comparteix-ho en les teues xarxes socials preferides
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Digg
  • BarraPunto
  • Bitacoras.com
  • connotea
  • Meneame
  • Google
  • email




Universitat Politècnica de València