Il·luminació

Investigadors de la UPV i l'empresa Eurener desenvolupen un sistema pioner d'enllumenat basat en tecnologia LED i alimentat amb energia solar.



El Grup d'Optoelectrònica i Semiconductors de l'Institut de Disseny i Fabricació (IDF) de la Universitat Politècnica de València, en col·laboració amb l'empresa Eurener, ha desenvolupat un nou i pioner sistema d'il·luminació autònom basat en tecnologia LED i alimentat amb energia solar.


El sistema destaca per una capacitat lumínica i una duració elevada, i per un baix consum. Està especialment indicat per a mobiliari urbà, així com per a il·luminar llocs de difícil accés com ara la senyalització nocturna de senyals marítims, la il·luminació autònoma de fars, la senyalització de zones perilloses, etc.


El prototip es basa en un subsistema d'il·luminació i en un subsistema d'alimentació elèctrica autònom a partir d'energia solar fotovoltaica que resulta adaptable a qualsevol entorn sense connexió a la xarxa d'energia elèctrica. A més, s'han desenvolupat un kit d'enllumenat adaptable a entorns urbans i entorns navals fent ús de l'energia solar. La comercialització d'aquests productes es preveu que es faça durant aquest any.


El prototip s'ha desenvolupat al si del projecte Enllumenat autònom mitjançant energia solar, i hi han treballat el catedràtic Bernabé Marí i l'enginyer Javier Herrero, del Grup d'Optoelectrònica i Semiconductors de l'Institut de Disseny i Fabricació en col·laboració amb Vanessa Nolasco, responsable d'I+D d'Eurener des del 2008.


Els investigadors de l'IDF i Eurener han desenvolupat, a més, un mètode de càlcul per a dimensionar sistemes d'enllumenat a mida, tant per a empreses com per a administracions i particulars. Cal destacar que durant el desenvolupament del projecte, Eurener va obtenir la patent del model d'utilitat.


Més informació
  • Notícia en UPV TV





Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Encara queden places Encara queden places
Ets a temps de sol·licitar l'accés a dos títols de la UPV: el Grau en Ciències Ambientals (Gandia), i el Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals (València)
Prop de l'excel·lent Prop de l'excel·lent
Tres edificis del campus de Vera han aconseguit la màxima categoria d'eficiència energètica, després de la realització d'obres de millora
Ronda d'inversió històrica Ronda d'inversió històrica
iPronics aconsegueix 108 milions d'euros per a construir la infraestructura fotònica de la intel·ligència artificial
Rendiment i riscos per cas particular Rendiment i riscos per cas particular
Hernández-Orallo (VRAIN-UPV/ValgrAI) lidera un estudi internacional publicat en Science que planteja un canvi profund en l'avaluació dels sistemes d'IA
Doblet històric Doblet històric
El FSUPV Team conquesta Formula Student Àustria i reafirma el lideratge mundial de la UPV en enginyeria universitària
Apunta-t'hi! Apunta-t'hi!
Fotografia, disseny audiovisual, edició de vídeo, gestió cultural, art contemporani... Inscriu-te en els cursos de cultura de setembre i octubre


Contacta amb nosaltres

Envia'ns un suggeriment, una queixa o una felicitació. Consulta'ns directament els teus dubtes. Evita desplaçaments i esperes