Les Corts de Cadis

La Universitat Politècnica de València acull el Congrés Internacional Les Corts de Cadis, la Constitució del 1812 i les Independències Nacionals a Amèrica i la Mediterrània.
Un dels objectius d'aquest congrés és reflexionar sobre la influència que aquest text constitucional té en la història política espanyola, fins a l'empremta que deixà en l'actual Constitució del 1978, i també sobre la profunda influència que té en els països iberoamericans i en uns quants països mediterranis, de forma particular a Itàlia.
Convé destacar la presència en aquelles Corts de diputats dels distints regnes de la península i dels territoris de l'Amèrica espanyola. També és significatiu que fóra la Universitat de València la primera de les universitats espanyoles on s'acordara l'ensenyament de la Constitució de Cadis de 1812.
En aquesta mateixa conjuntura històrica comencen els processos d'independència i naixement de les noves repúbliques als territoris pertanyents a la corona espanyola a Amèrica.
També a la Mediterrània emergeixen els moviments nacionalistes i republicans, amb la pretensió de constituir nous estats nacionals, i les idees liberals de la Constitució espanyola exerceixen influència en aquests processos emancipadors.
Aquest congrés l'organitzen l'Àrea de Dret Constitucional de la Universitat Politècnica de València i l'Institut d'Iberoamèrica i la Mediterrània (IBEM).
Notícies destacades
La UPV dona llum verda a la posada en marxa del seu campus a la Xina per al 7 de setembre
El Consell de Govern aprova tres noves mesures que suposen l'impuls definitiu al Beihang València Polytechnic Institute (BVPI)
THE Sustainability Impact Ratings
La UPV, universitat amb més gran impacte social i econòmic d'Espanya
"No vull tenir nostàlgia de la llibertat, la vull gaudir"
Miquel Roca, investit doctor 'honoris causa' per la UPV durant la clausura del curs acadèmic, fa una crida al diàleg com a camí a seguir: "Que no em diga ningú que no es pot pactar, no fer-ho és una irresponsabilitat"
El seu quart guardó de 2026
Jaime Gómez Hernández rep el Premi Custodi i Llamas per la seua trajectòria professional en hidrogeologia
"La narració a través dels fils"
Lara Ordóñez guanya el Premi Alfons Roig d'Arts Visuals 2026 al millor projecte artístic, amb 20.000 euros de dotació
25 anys de contribucions en enginyeria eléctrica
La Technical University of Cluj-Napoca investeix com a doctor 'honoris causa' al catedràtic de la UPV Jose Alfonso Antonino Daviu