Continuen fent història
Formula Student UPV guanya per segon any consecutiu la competició universitària d'automoció més prestigiosa del món
[ 19/05/2026 ]
L'equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha revalidat el seu títol internacional en Formula SAE Michigan, gràcies al triomf aconseguit en l'edició de 2026 d'aquesta prestigiosa competició celebrada al Michigan International Speedway (els EUA).
La victòria consolida la UPV com un referent mundial en enginyeria universitària i competició automobilística estudiantil, després de convertir-se el 2025 en la primera universitat espanyola que va conquistar aquesta prova internacional en la categoria de combustió.
L'equip valencià, integrat en el projecte de Generació Espontània de la UPV, ha competit amb 120 universitats de tot el món, i ha sigut l'únic representant espanyol d’aquesta edició. Entre els participants figuraven algunes de les institucions més prestigioses dels Estats Units, el Canadà, Mèxic, Itàlia o el Brasil.
El monoplaça desenvolupat per l'equip de Generació Espontània ha destacat tant en les proves estàtiques —centrades en disseny d'enginyeria, costos i presentació del projecte— com en les dinàmiques, on els equips posen a prova el rendiment, l'acceleració, la resistència i l'eficiència dels seus vehicles.
El prototip d'enguany, el dotzè construït per l'equip, incorpora un xassís monobuc de fibra de carboni, un nou paquet aerodinàmic desenvolupat íntegrament per l'estudiantat i un motor KTM 690 monocilíndric, una de les principals novetats tècniques d'aquesta edició.
L'expedició que s’ha desplaçat als Estats Units ha sigut liderada per Dani Castiella, Carlos Marco i Arturo Pérez, que han treballat durant mesos amb l'equip en el disseny, la fabricació i la posada a punt del vehicle.
El rector de la UPV, José Capilla, que ha acompanyat l'equip a Michigan durant la competició, ha donat l’enhorabona als integrants de Generació Espontània després de conèixer-se el resultat final.
“El que han aconseguit aquests estudiants és extraordinari. Han tornat a situar la UPV i Espanya en el lloc més alt d'una de les competicions tecnològiques universitàries més exigents del món. He pogut comprovar ací, a Michigan, el nivell d'esforç, professionalitat i passió amb el qual han treballat durant mesos per aconseguir aquest nou èxit”, ha assenyalat el rector.
Formula SAE, organitzada per SAE International des de 1981, és considerada la competició universitària d'automoció més prestigiosa del món i reuneix cada any equips d'enginyeria de les millors universitats internacionals.
Amb aquest nou triomf, la UPV referma el seu lideratge internacional en formació pràctica, innovació i talent tecnològic universitari.
Sobre Generació Espontània UPV
Generació Espontània UPV és un programa de la Universitat Politècnica de València que fomenta projectes estudiantils en diversos àmbits, i promou l'aprenentatge aplicat i el desenvolupament de competències transversals. Ajunten 65 equips de diferents disciplines que reuneixen vora 3.000 estudiants
Notícies destacades
Encara queden places
Ets a temps de sol·licitar l'accés a dos títols de la UPV: el Grau en Ciències Ambientals (Gandia), i el Grau en Conservació i Restauració de Béns Culturals (València)
Prop de l'excel·lent
Tres edificis del campus de Vera han aconseguit la màxima categoria d'eficiència energètica, després de la realització d'obres de millora
Ronda d'inversió històrica
iPronics aconsegueix 108 milions d'euros per a construir la infraestructura fotònica de la intel·ligència artificial
Rendiment i riscos per cas particular
Hernández-Orallo (VRAIN-UPV/ValgrAI) lidera un estudi internacional publicat en Science que planteja un canvi profund en l'avaluació dels sistemes d'IA
Doblet històric
El FSUPV Team conquesta Formula Student Àustria i reafirma el lideratge mundial de la UPV en enginyeria universitària
Apunta-t'hi!
Fotografia, disseny audiovisual, edició de vídeo, gestió cultural, art contemporani... Inscriu-te en els cursos de cultura de setembre i octubre