XXXIII Jornades CRUE Sostenibilitat

La UPV acull la trobada que tracta d'impulsar la participació de les universitats cap a la transició ecològica de les ciutats

[ 31/10/2023 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) va acollir les XXXIII Jornades CRUE Sostenibilitat (web), una trobada que va servir per a aprofundir en les polítiques, les pràctiques i els processos en favor de la neutralitat climàtica de les universitats i de les ciutats

En aquest fòrum, titulat “Universitat i ciutat cap a la neutralitat climàtica”, personal expert i investigador de la UPV i d'altres universitats espanyoles van analitzar el paper que juga la innovació universitària en la descarbonització de les ciutats.

Al llarg de les ponències, les taules redones i les sessions de treball paral·leles es van abordar aspectes com el model de governança adequat per a desenvolupar les qüestions mediambientals o els beneficis del binomi universitats-ajuntaments com a motor del canvi, entre altres.

D'aquesta manera, les persones intervinents van analitzar les principals accions que les universitats estan duent a terme en l'actualitat pel que fa a la implementació de la sostenibilitat en totes les seues activitats, així com els projectes de recerca relacionats que duen a terme. De la mateixa manera, van reflexionar sobre noves propostes i estratègies que permeten accelerar la transició ecològica de les ciutats i el seu compromís amb l'Acord de París i l'Agenda 2030.

La UPV com a exemple de sostenibilitat

El rector de la Universitat Politècnica de València, José E. Capilla, va defensar que les universitats han de ser “modèliques” quant a sostenibilitat, tant en la seua aplicació en el dia a dia com en la seua gestió. Sobre aquest tema, es va referir a la UPV com “un exemple claríssim de sostenibilitat, entesa des d'un punt de vista mediambiental, però també econòmic i social”.

Per part seua, la vicerectora de Desenvolupament Sostenible dels Campus de la UPV, Débora Domingo, va destacar l'oportunitat d'abordar a fons a la UPV aquesta temàtica, dins del context actual. Així mateix, va afegir que “cal tenir en compte que quan pensem en la manera d’orientar-nos cap a una gran missió, com ho és la transició ecològica i la descarbonització, és important tant el que es fa a petita escala com a gran escala. Dins d’aquesta gran constel·lació, qualsevol partícula acaba sumant”.

Certificat de compensació

La UPV va acollir per primera vegada aquesta trobada, que va reunir més de 200 persones de 76 universitats espanyoles que agrupa la CRUE.

Les XXXIII Jornades de CRUE Sostenibilitat van obtenir el certificat d'esdeveniment neutre en carboni per compensació, expedit per la Fundació Lurgaia Fundazioa. Aquest aval comporta que, després de la celebració de la trobada, es plantarà la quantitat necessària d'arbres i arbustos autòctons amb la finalitat de compensar les emissions de CO2 generades per la seua organització. Aquesta acció es durà a terme al bosc d’Undabaso, a la Reserva de la Biosfera d’Urdaibai (Biscaia).

A la seua conclusió, es va signar el Manifest de les XXXIII Jornades de Crue-Sostenibilitat "Universitat i Ciutat: cap a la neutralitat climàtica".

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom