QS World University Rankings

La UPV és referent internacional en 15 titulacions, segons l'última edició de la llista que realitza una anàlisi comparativa de quasi 14.000 programes universitaris

[ 03/03/2021 ]
Taula de rànquings QS per matèries d'Espanya i el Món.
            Matèria	Espanya	Món
            Agricultura i Ciències Forestals	1	54
            Enginyeria Civil	3	51-100
            Enginyeria Química	3	101-150
            Arquitectura	3	101-150
            Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació	3	134
            Art i Disseny	4	151-200
            Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Telecomunicació	4	135
            Estadística i Investigació Operativa	7	201-220
            Ciències Ambientals	7	201-250
            Ciència dels Materials	7	251-300
            Informàtica	7	251-300
            Física i Astronomia	10	351-400
            Matemàtiquss	11	351-400
            Ciències Biològiques 	13	451-500
            Administración i Direcció d?Empreses	14	351-400

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la millor universitat espanyola per a estudiar Agricultura i Ciències Forestals, i ocupa el lloc número 54 del món, segons la informació publicada pel QS World University Rankings, per matèries.

Aquesta classificació situa, a més, la UPV com la tercera millor d'Espanya en Enginyeria Civil, Enginyeria Química, Arquitectura, Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació. En el quart lloc se situen Art i Disseny i els estudis d'Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Telecomunicació.

Com a novetat en aquesta edició, entren els estudis d'Estadística i Investigació Operativa en el setè lloc de les universitats espanyoles. Lloc que ocupen també les Ciències Ambientals, la Ciència dels Materials i la Informàtica. En el desè lloc hi ha la Física i l’Astronomia; en l'onzè, les Matemàtiques; en el tretzè, les Ciències Biològiques, i en el catorzè, Administració i Direcció d'Empreses.

A nivell mundial

A nivell mundial, l’Enginyeria Civil està entre les 100 millors del món. El 134, l’ocupa Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació, i el 135, Enginyeria Elèctrica, Electrònica i Telecomunicació. Entre els 150 primers llocs del món tenim Enginyeria Química i Arquitectura.

Segons el rector de la UPV, Francisco Mora, aquestes dades “consoliden aquest bon camí que fa la Universitat, que continua millorant” com ho demostra la inclusió de noves disciplines entre les millors del món. En opinió del rector: “l'important és la tendència, més que la posició en si. I la tendència és que aquesta universitat té el compromís amb la millora contínua i la bona evolució d’aquesta”.

QS Quacquarelli Symonds

QS Quacquarelli Symonds és el proveïdor líder mundial en serveis, analítiques i estudis dins del sector de l'educació superior. Per a l'elaboració d'aquest rànquing realitza una anàlisi comparativa de 13.883 programes universitaris individuals, en 1.440 universitats, 51 disciplines acadèmiques i 5 àmplies àrees de facultat.

Així, avalua el treball de les universitats en 48 disciplines agrupades en cinc grans àrees de coneixement: Arts i Humanitats; Enginyeria i Tecnologia; Ciències de la Vida i Medicina; Ciències Naturals, i Ciències Socials i Gestió Empresarial.

Per a elaborar aquesta classificació, QS analitza quatre indicadors: reputació acadèmica, reputació dels ocupadors, citacions per articles i índex h.

El conjunt de llistes QS World University Rankings es va inaugurar el 2004. La seua principal pàgina web –on s'allotgen els rànquings– va rebre un total de 147 milions de visites el 2020.