- -
UPV
 

"Aquesta vegada vote"

La UPV se suma a una campanya per a fomentar el vot de la joventut en les eleccions europees

[ 15/04/2019 ]

La UPV, juntament amb la Casa de l'Alumne, s'ha sumat a la campanya "Aquesta vegada vote", promoguda per la Unió Europea dins del marc de les eleccions al Parlament Europeu, que tindran lloc el pròxim 26 de maig.


Aquesta campanya anima la ciutadania europea en general, i el vot jove en particular, a participar en les pròximes eleccions al Parlament Europeu, a involucrar-se activament en el debat públic i a informar-se sobre el funcionament de la Unió Europea i els seus organismes.


En les anteriors eleccions europees del 2014, només un 27% de la joventut espanyola entre els 18 i els 24 anys van acudir a les urnes. Per això, el Parlament Europeu ha llançat una campanya específicament a aquesta franja d'edat perquè prenguen consciència de la importància de participar en les eleccions europees el pròxim 26 de maig, perquè elles i ells són el futur d'Europa.


Viure i treballar en tota la Unió Europea sense necessitat de passaport o el programa Erasmus han sigut alguns dels avanços que, gràcies a la Unió Europea, ha sigut possibles. Però també assumptes tan crucials per als joves com les ajudes a l'ocupació, la lluita contra el canvi climàtic o el mercat digital, entre moltes altres qüestions, es decideixen al Parlament Europeu.


Taula informativa a la Casa de l'Alumne


Com a part d'aquesta campanya, s'ha instal·lat, fins al 26 de maig, al vestíbul de la planta baixa de la Casa de l'Alumne, una taula-mostrador on poder consultar i informar-se de primera mà sobre aquests comicis i l'important paper de les institucions europees en multitud de directives que afecten el nostre dia a dia i, especialment, aquelles que preocupen i que poden afectar la joventut europea.


També pots consultar més informació sobre la campanya en la pàgina web www.estavezvoto.eu


Notícies destacades


ARWU 2025 ARWU 2025
El rànquing de Shanghai reconeix un any més la UPV com la millor politècnica d'Espanya
Formula Student 2025 Formula Student 2025
L'FSUPV Team brilla a Montmeló amb 4 victòries i el subcampionat absolut d'una competició amb 60 equips de 14 països
Diagnòstic: urgeix millorar els rodalies Diagnòstic: urgeix millorar els rodalies
Un estudi de la UPV reclama millores als trens de rodalies per a evitar que la comunitat universitària depenga del vehicle privat per a arribar al campus
Així vivien els maies Així vivien els maies
Un estudi de la UPV i la Tulane University permet detectar edificis maies voltats sota la selva i revela noves hipòtesis sobre l'organització d'aquesta antiga civilització
José Capmany, premi Frontiers of Science 2025 José Capmany, premi Frontiers of Science 2025
Per l'article "Programmable photonic circuits" publicat en la revista Nature
Com construir habitatges socials més barats, sostenibles i de forma més ràpida Com construir habitatges socials més barats, sostenibles i de forma més ràpida
Investigadors desenvolupen una eina per a ajudar a governs i professionals del sector de la construcció a edificar habitatges socials de forma més eficient, econòmica i respectuosa amb el medi ambient



EMAS upv