QS World University Rankings

La UPV, millor universitat espanyola en Enginyeria Química i Agricultura i Ciències Forestals i entre les 150 millors del món en 7 disciplines

[ 27/02/2019 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la millor universitat espanyola en Enginyeria Química i en Agricultura i Ciències Forestals. Així ho afirma l'última edició d'un dels indicadors més prestigiosos del món, QS World University Rànquings per matèries, publicat ahir dimarts.

Aquesta classificació, a més, situa la UPV com una de les tres millors universitats del país en Enginyeria Civil i Estructural; Arquitectura; Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions, i Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació.

Entre les 150 millors del món en set àmbits

En l'àmbit internacional, el rànquing QS reconeix la UPV com una de les 100 millors universitats en Agricultura i Ciències Forestals i en Enginyeria Civil, camp en el qual es troba entre les 100 millors per primera vegada.

A més, en Arquitectura; Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions; Enginyeria Química; Art i Disseny, i Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació, la UPV se situa entre les 150 millors del món.

Així mateix, el rànquing QS destaca igualment el lideratge de la UPV en Informàtica i Ciències Ambientals, en les quals aconsegueix situar-se entre les 250 més destacades. En Matemàtiques està entre les 300 millors del món, en Ciències dels Materials i Física-Astronomia se situa entre les 350 primeres, i en Negocis i Gestió, entre les 400 millors.

D'aquesta manera, la UPV destaca un any més com a universitat de referència internacional, reconeguda en 13 de les 48 disciplines analitzades en el QS World University Rànquings per matèries, que en aquesta última edició ha avaluat més de 1.200 universitats de 78 països.

Millora en quatre disciplines

Respecte a l'edició del 2018, la UPV millora la posició en quatre de les 13 disciplines en les quals apareix com a referent internacional. En concret, en Matemàtiques; Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions; Informàtica, i Enginyeria Civil i Estructural.

Quatre indicadors i cinc grans àrees de coneixement

Desenvolupat per Quacquarelli Symonds, el rànquing avalua el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats; Enginyeria i Tecnologia; Ciències de la Vida i Medicina; Ciències Naturals; i Ciències Socials i Gestió Empresarial.

Per a elaborar la classificació, QS avalua quatre indicadors: reputació acadèmica, reputació dels ocupadors, cites per articles i índex h. Així, analitza el prestigi d'una universitat en la comunitat acadèmica global; com valora el personal ocupador les persones graduades d'una universitat en particular; l'impacte que té la investigació, o com és de productiu i generador d'impacte el medi acadèmic de cada institució.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla