Habitatge sostenible

Azalea UPV cerca ampliar l'equip, amb perfils que van des de l'enginyeria agrònoma fins a un CM, per a preparar la final de Solar Decathlon Europe 2019

[ 18/09/2018 ]

Azalea UPV, el projecte de la Universitat Politècnica de València, seleccionat entre els 20 finalistes de Solar Decathlon Europe 2019, i l'objectiu del qual és el desenvolupament d'un habitatge sostenible que reduïsca l'impacte ambiental sense perdre confort i qualitat, cerca ampliar l'equip amb vista a l'esdeveniment definitiu, que tindrà lloc l'any que ve a la localitat hongaresa de Szentendre.

Creada el 2002 per iniciativa del Departament d'Energia dels Estats Units, Solar Decathlon va organitzar el 2010 la primera versió europea de la competició, que no obstant això està oberta a la participació d'universitats de tot el món (de fet, en la present edició hi ha propostes de països com el Japó o Austràlia).

Inspirada en la tradicional barraca valenciana

Inicialment formada per 32 alumnes de la UPV, Azalea ha dissenyat un habitatge eficient al campus de Vera (al costat de la Facultat de Belles Arts). Inspirada en la tradicional barraca valenciana, la casa funciona únicament amb energia solar, abastant l'objectiu de la competició, que és complir les necessitats mediambientals futures del planeta.

Azalea UPV, que fa ja un any que treballa amb vista a aquesta competició, disposarà de 15 dies per a desenvolupar el seu projecte a Hongria. Posteriorment, el jurat tindrà un període idèntic de temps per a determinar la persona guanyadora de la competició.

Els perfils

És per això que, per a acabar de perfilar el projecte, Azalea UPV ha decidit ampliar equip. "Cerquem gent amb moltes ganes de treballar i embrutar-se les mans", expliquen des de l'equip. "Som un projecte amb un caràcter molt social", afigen, "així que necessitem perfils molt diferents". Aquests són els principals:

- Enginyeria agrònoma: disseny, desenvolupament i cura de cultius hidropònics, horts, sistemes de reg, fertilització, substrats, noves tecnologies.

- Enginyeria elèctrica: instal·lació elèctrica en AC d'un habitatge.

- Enginyeria per a l'aprenentatge automàtic (machine learning): consums de la casa, intel·ligència artificial.

- Arquitectura: renders, plànols, maquetes, revit, construcció.

- Arquitectura tècnica: construcció, replanteig, execució, noves tecnologies.

- Arquitectura: participació ciutadana, urbanisme, cooperació, acció social.

- Enginyeria electrònica: programació de microcontroladors i PLC, electrònica analògica i digital.

- Administració de webs: actualitzar webs, ampliar webs, dissenyar webs, generar contingut web.

- Gestió de comunitats: gestió d'RRSS, creació de contingut, redacció de material de premsa.

- Generació de contingut multimèdia: edició de vídeo i imatges.

- Comunitat: organització de gestió d'esdeveniments i activitats.

Si t'interessa el projecte, t'identifiques amb algun dels perfils demandats i vols unir-te a l'equip d'Azalea, només has d'enviar la sol·licitud a través del formulari següent.

Generació Espontània UPV

Azalea UPV és un dels més de 40 grups integrats en la plataforma Generació Espontània, llançada des de la institució que dirigeix Francisco Mora per a ajudar el seu alumnat més competitiu i internacional.

Sota aquest paraigua, la UPV desplega un programa de suport institucional a les associacions més actives perquè duguen a terme les seues activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

Entre els projectes més coneguts de Generació Espontània UPV està el recent disseny del tren supersònic Hyperloop o l'escuderia valenciana de Formula Student.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries