
Vicerectorat de Transformació Digital

Impulsem la innovació digital
El Vicerectorat de Transformació Digital és el responsable de la supervisió dels recursos TIC de la Universitat i de la definició i supervisió de l’Estratègia Digital, tant en l’àmbit acadèmic com en el de gestió. Ens correspon proveir els recursos i el suport necessaris per a desenrotllar l’Estratègia de Ciberseguretat aprovada per la UPV.
Àrees
Comptem amb equips altament qualificats per al desenvolupament dels nostres objectius
Àrea d’Innovació i Solucions Digitals
El seu propòsit és impulsar la innovació a la UPV, donant suport als serveis d’aquest vicerectorat per oferir un enfocament centrat en l’usuari en les nostres solucions digitals, així com per incorporar noves aproximacions basades en la intel·ligència artificial.
Àrea de Sistemes d’Informació i Comunicacions
És l’encarregada d’aplicar les noves tecnologies de la informació i les comunicacions als serveis que es presten a la comunitat universitària, tant en l’àmbit de la docència i la investigació com en la pròpia gestió universitària.
Servei d’Aplicacions
És l’encarregat del desenvolupament, implantació i manteniment de les aplicacions informàtiques corporatives de la universitat.
Servei de Sistemes i Xarxes de Comunicació
És l’encarregat de donar suport als usuaris i a les infraestructures que fan possible l’ús de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions a la UPV.
Filosofia de Treball
Ens esforcem a desenvolupar objectius concrets i mesurables
Missió
Impulsar la transformació digital de la Universitat Politècnica de València mitjançant la supervisió, desenrotllament i manteniment de recursos i servicis TIC, promovent una docència innovadora, una gestió eficient i una cultura de ciberseguretat sòlida, en benefici de tota la comunitat universitària.
Visió
Ser referents en innovació digital dins de l’àmbit universitari, consolidant una universitat connectada, segura, oberta i adaptable, que aprofite les tecnologies emergents per a millorar l’aprenentatge, la gestió institucional i la projecció del coneixement.
Valors
- Transparencia y objetividad
- Simplicidad
- Ilusión por cada cambio
- Comunicación abierta
- Innovación tecnológica
- Agilidad
- Seguridad
- Colaboración
Liderant la transformació digital
Què ha canviat?
El nou model d’aprenentatge digital permet democratitzar l’accés de tots els alumnes. Trenca les barreres geogràfiques i genera igualtat d’oportunitats a l’hora de triar una carrera universitària. A més, els estudiants podran millorar les seves condicions d’ocupabilitat, en incorporar al seu currículum una sòlida base de capacitats tecnològiques.
Com treballem?
Utilitzem un enfocament centrat en les persones i en la millora contínua. Identifiquem les necessitats reals de la comunitat universitària per a oferir solucions tecnològiques útils, intuïtives i accessibles.
Desenvolupem eines tecnològiques que donen suport a la innovació docent i faciliten l’aprenentatge de l’estudiantat
Últimes Notícies
Informació d’actualitat, novetats i projectes
- Valoració de Projectes CARTIC 2026Conclòs el període de presentació, s’han rebut més de 200 sol·licituds de projectes tecnològics. Aquesta alta participació reflecteix el ferm compromís de la comunitat universitària i la UPV amb la millora contínua dels serveis digitals i la transformació tecnològica.
- Nous tallers amb PoliGPT en la Universitat Sènior i CiènciaLabEl bot conversacional PoliGPT, desenvolupat per la Universitat Politècnica de València (UPV) a través de l’Àrea de Sistemes d’Informació i Comunicacions (ASIC), torna a utilitzar-se, aquest primer quadrimestre en una edició de tallers dirigits a persones majors de la Universitat Sènior… Més informació: Nous tallers amb PoliGPT en la Universitat Sènior i CiènciaLab
- Convocatòria Cartera de Projectes CARTIC 2026L’objectiu de la convocatòria és assignar de mode transparent i eficient (tant en el procés com en la resolució) els recursos TIC a projectes de canvi que afigen valor del mode més eficient, assegurant l’alineament amb les necessitats estratègiques de la universitat.
- PoliGPT, la intel·ligència artificial de la UPVL’ASIC impulsa el desenvolupament d’una eina pionera de chatbot sobre la UPV, dissenyada i mantinguda amb recursos propis i orientada a les necessitats de la comunitat universitària. La UPV fa un nou pas en el seu compromís amb la innovació tecnològica… Més informació: PoliGPT, la intel·ligència artificial de la UPV
- Doblatge de vídeos en media.upv.esGràcies a un procés innovador desenvolupat pel grup d’investigació MLLP (Machine Learning and Language Processing) de l’Institut VRAIN, ara és possible obtenir versions doblegades dels vídeos allotjats en media.upv.es.Mes informació. Ací Doblatge de vídeos en media.upv.es | ADIGITAL | UPV i ací… Més informació: Doblatge de vídeos en media.upv.es
- Iniciem la fase de desplegament del pilot de generació automàtica de descripcions dels vídeos en mitjana.upvQuè hem fet? Des de la OAD, estem treballant a millorar l’accessibilitat dels continguts digitals creats per la UPV. Per a això hem generat una descripció automàtica dels continguts de cada objecte d’aprenentatge tipus vídeo a partir dels vídeos allotjats en… Més informació: Iniciem la fase de desplegament del pilot de generació automàtica de descripcions dels vídeos en mitjana.upv
- Participació excepcional de la UPV en l’enquesta sobre nivell de competència digital del professorat. Indicador per a justificació d’UniDigital de la CRUEA la fi de març sol·licitem la participació de la comunitat UPV per a actualitzar Indicador per a justificació d’UniDigital. Autodiagnòstic Nivell de competència digital del professorat.Es tractava de completar un autodiagnòstic sobre competències digitals DigCompEdu, la realització de les quals… Més informació: Participació excepcional de la UPV en l’enquesta sobre nivell de competència digital del professorat. Indicador per a justificació d’UniDigital de la CRUE
- Esment al Projecte Open Edx Unidigital en l’informe anual OpenEdxEl projecte en el qual participa la Universitat Politènica de València en consorci amb altres universitats és citat en l’informe anual d’openEdx (https://openedx.org/wp-content/uploads/2023/05/annual-report-2022-final.pdf)
- Pilot de “repte” per a estudiantsEl dimarts 20230321 realitzaré amb els meus estudiants un exercici pilot per a un repte (challenge/hackathon) que vull llançar amb l’Oficina d’Aprenentatge Digital. En la meua assignatura veurem una dinàmica per a treballar en grup en contextos de “Design Thinking” (jo… Més informació: Pilot de “repte” per a estudiants
- Pilot d’espais virtualsAl desembre de 2022 comencem un pilot per a avaluar l’interès i impacte d’espais virtuals per al seu ús en docència, treball en equips remots i/o teletreball. Us anirem informant dels resultats en aquesta pàgina
- Ús de l’eina de votació en les sessions en línia dels òrgans col·legiatsS’ha publicat en el BOUPV la instrucció sobre l’ús de l’eina de votació en les sessions en línia dels òrgans col·legiats:







