- -
UPV
 
Olimpiada de Ingeniería de Caminos, Canales y Puertos
Olimpiadas Olimpiada de Ingeniería de Caminos, Canales y Puertos Olimpiada de Ingeniería de Caminos, Canales y Puertos  ...

Darrere d'una gran infraestructura -d'un pont, d'un dic a la meitat de la mar, d'un aeroport, d'una carretera o d'un simple edifici- sempre hi ha un gran equip d'enginyers.
L'enginyer civil és la persona encarregada de supervisar el desenvolupament de cada obra, perquè tot es complisca d'acord amb el plantejament. Es tracta d'una carrera que ha evolucionat amb la tecnologia i que ha aconseguit dur a terme les construccions d'una manera més eficient i en menys temps. Malgrat això, aquests nous mètodes continuen requerint la creativitat per a fer realitat infraestructures tècnicament impressionants. T'atreveixes a imaginar?
“Esbrine què necessita el món. Després vaig cap avant i tracte d’inventar-ho” (Thomas A. Edison)
L’Olimpíada d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports
Amb la finalitat de donar a conèixer l'enginyeria de camins, canals i ports entre l'alumnat d'educació secundària, així com fomentar-ne l’acostament a la Universitat, se celebra l'Olimpíada Nacional d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports.
Objectius de l’Olimpíada d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports
Els objectius de l'Olimpíada d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports són: comprovar la capacitat de resposta ràpida i la intuïció estructural de diferents grups d'estudiants treballant en equip. Per això, les proves tenen diferent grau de dificultat, però permeten conèixer bé els rols de lideratge dels participants, la seua actitud davant un problema, l'adaptació a mitjans i eines de treball limitats, etc.
Organitzadors de l’Olimpíada d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports
El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports i algunes de les escoles que imparteixen la titulació que dona accés a aquesta professió a Espanya, entre les quals, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València, s'uneixen cada any en aquesta Olimpíada.
Qui hi pot participar?
L'Olimpíada d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports està dirigida a l’alumnat de 1r i 2n curs de l'ESO. La participació és per equips i cadascun ha d'estar integrat per cinc estudiants d'un mateix centre i liderat per un/a docent.

“Grans descobriments i millores impliquen invariablement la cooperació de moltes ments” (Alexander Graham Bell)

Desenvolupament de l’Olimpíada d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports
L'Olimpíada d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports es desenvolupa en dues fases. La primera d'aquestes, la Fase Local, se celebra en cadascuna de les seus participants del certamen i permet conèixer l'equip que representa aquesta seu en la Fase Nacional. La segona fase, la Nacional, té lloc en una de les seus de l'Olimpíada.
Quant a les proves a realitzar, la Fase Local consta de 6 exercicis, que han de realitzar tots els equips, que disposen del mateix material i compleixen els requisits establits per l'organització. La Fase Nacional també consta de 6 proves, que han de realitzar els equips guanyadors de cadascuna de les seus locals. D’aquesta fase s'obtenen els guanyadors de l'Olimpíada d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports.
En cadascuna de les proves s'ordenen els equips en ordre creixent, de menor a major èxit en l'exercici i se li atribueix una numeració. L'equip guanyador és el que obté la major puntuació en finalitzar les proves.
Recorda que la UPV és entitat organitzadora de l’Olimpíada d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports
Coordinació UPV: M. Esther Gómez Martín
Estructura UPV: Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins Canals i Ports
Promotor: Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Àmbit: local i nacional
Dirigida a: estudiants de 1r i 2n de batxillerat
Data i lloc: Fase Local consulta la convocatòria
Fase Nacional consulta la convocatòria
“Hi ha una atracció i un encant inherent al colossalisme que no està subjecte a les teories ordinàries de l’art” (Gustave Eiffel)
Meravelles de l’Enginyeria Civil
• El Dragon Bridge és el pont més llarg del Vietnam, amb una longitud de 666 metres. La seua obertura coincideix com a part dels festejos de l'alliberament de la ciutat-port de Da Nang.
• Un altre pont, el suspès de Capilano, és un senzill pont penjant que travessa el riu Capilanoal districte del Nord de Vancouver, Colúmbia Britànica, al Canadà. El pont actual és de 140 metres (460 peus) de llarg i 70 metres (230 peus) sobre el riu. És part d'una instal·lació privada, amb una quota d'admissió, que atrau més de 800.000 visitants l'any.
• L'autopista Yaxi, a la Xina, té una llargària de 240 quilòmetres i creua els bells paisatges de la província de Sichuan.
• El Crist Redemptor de Rio de Janeiro, al Brasil, es considera una de les Set Meravelles del món modern. La construcció de formigó armat, de més de mil tones, combina enginyeria, arquitectura i escultura, i té entre els seus assoliments el fet que ningú morira en accident durant les obres, fet que no era normal en l'època i amb projectes d'aquesta dimensió. Per les condicions de construcció, sobre una base en què quasi no cabia la bastida, amb forts vents, i l'estructura de l'estàtua, els braços de la qual s'estenen cap al buit i el cap queda inclinat en un desafiament a l'enginyeria, Levy va qualificar l'obra d’“hercúlia”.
• L'Estàtua de la Llibertat és un dels monuments més famosos de Nova York, als Estats Units. Es troba a l'illa de la Llibertat al sud de l'illa de Manhattan, al costat de la desembocadura del riu Hudson i prop de l'illa Ellis. L'Estàtua de la Llibertat va ser un regal dels francesos als estatunidencs el 1886, per a commemorar el centenari de la Declaració d'Independència dels Estats Units, i com un signe d'amistat entre les dues nacions.
• Sabies que el pont de Brooklyn va ser el primer suspès mitjançant cables d'acer? Des de llavors, s'ha convertit en un dels símbols més recognoscibles de Nova York.
• Seguim a Nova York, on l'edifici Empire State va ser nomenat per la Societat Estatunidenca d'Enginyers Civils com una de les Set Meravelles del món modern. L'edifici i el seu interior són designats monuments de la Comissió per a la Preservació de Monuments Històrics de Nova York.
• De Nova York a París. La construcció de les peces de la torre Eiffel i el seu assemblatge no són fruit de l'atzar. 50 enginyers van realitzar durant dos anys 5.300 dibuixos de l'assemblatge conjunt o d'alguns detalls, i cadascuna de 18.038 peces de ferro posseïa el seu propi esquema descriptiu.
• El Coliseu de Roma, anomenat en l'antiguitat Amfiteatre Flavi, és el monument més impressionant de la ciutat italiana. Cada any el visiten 6 milions de persones.

EMAS upv