23/03/15
27 i 28 de març: 20 edicions de les Jornades de Sociolingüística d'Alcoi

Enguany es dediquen a "Comunicació i política lingüística" i hi participen una quinzena d'experts de tot el país.

La XX Jornada de Sociolingüística d'Alcoi tindrà lloc els dies 27 i 28 de març de 2015, i té com a objectiu debatre sobre "comunicació i política lingüística". Ja que "la comunicació en el nostre àmbit lingüístic és un factor clau de la política lingüística de les llengües minoritàries i minoritzades, i especialment en l'espai audiovisual i d'Internet actuals…”.

Per a parlar d'aquest tema en el programa es comptarà amb la presència de Vicenç Villatoro, director de Centre de Cultura Contemporània de Barcelona; Josep Gifreu, comunicòleg i professor de la Universitat Pompeu Fabra; Antoni Mas, professor de la Universitat d'Alacant; Josep Àngel Mas i Eva Mestre, professors de la Universitat Politècnica de València; Amàlia Garrigós, periodista; Moisès Vizcaino, editor de La Veu del País Valencià; Esperança Camps, escriptora i periodista, i Eugeni Alemany, guionista i presentador de TV.

A més, comptarà amb els complements culturals habituals, com el concert T'estimo tant. Sonets de Shakespeare, amb Rafa Xambó, Matthieu Saglio i Salva Vázquez; l'actuació del cantautor Andreu Valor i la ruta cultural "Els espais literaris d'Alcoi", amb Francesc Gisbert i Esther Vizcarra, que parlaran sobre la vinculació amb la literatura en valencià dels diferents escenaris urbans alcoians i llegiran textos de diversos autors.