21/11/02
Programa XI Jornada de Sociolingüística d'Alcoi 2002

Tindrà lloc el dijous 21 de novembre fins al dissabte 23 de novembre al campus d’Alcoi, tractarà el tema Llengua i Poder.

XI JORNADES DE SOCIOLINGÜÍSTICA
LLENGUA I PODER
Alcoi, 21, 22 i 23 de novembre de 2002
Lloc: Escola Politècnica Superior d'Alcoi
(Passeig del Viaducte)

Dijous, 21 de novembre
19.30 h Taula redona sobre Joan Fuster: "Quaranta anys després de 'Nosaltres els valencians'". Participen: Júlia Blasco, Víctor G. Labrado i Joan Borja. Modera: Francesc Blay. Lloc: sala d'actes de l'EPSA d'Alcoi (pl. Ferrándiz i Carbonell).
21.30 h Sopar tertúlia

Divendres, 22 de novembre
17 h Recollida de material i acreditacions
17.30 h Presentació de l'associació GES (Grup d'Estudis Sociolingüístics) i de les Jornades de Sociolingüística, a càrrec del vicepresident, Jordi Botella.
18 h Isabel-Clara Simó (escriptora, filòsofa i presidenta del GES):"Llengua i poder".
19 h Alfons López Tena (vocal del Consell General del Poder Judicial): "Justícia: el Poder Judicial i les llengües minoritzades. Els Països Catalans sota sobirania espanyola".
24 h: Actuació musical: Rafa Xambó i La Fusteria

Dissabte, 23 de novembre
10 h Vicent Partal (periodista i director de Vilaweb): "El català a la xarxa: eina de poder?".
11 h Esmorzar
12 h Taula redona: "El paper de l'educació en el conflicte lingüístic":
- Carles Solà (exrector de la Universitat Autònoma de Barcelona).
- Vicent Romans (membre de la Junta Directiva de la Federació Escola Valenciana-Federació d'Associacions per la Llengua).
- Vicent Pitarch (professor i membre Institut d'Estudis Catalans i Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana).
13 h Josep Vicent Marqués (sociòleg i escriptor): "Lleig, bonic, poderós. L'expropiació del gust".
14.30 h Dinar de germanor
18 h Vicent Sanchis (periodista i director de l'Avui): "El poder de la premsa".
19 h Taula redona: "Els sectors econòmics, la llengua i el poder":
- Ernest Sena, (director de l'Institut Català de Finances)
- Pere Anrúbia (representant de l'Empresarial)
- Joan Ramon Peris (Unió de Llauradors)
- Vicent Soler (catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat de València)