Monòlegs científics

Nova iniciativa de divulgació científica en clau d'humor, oberta a tota la comunitat universitària

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha convocat el Primer Certamen Monòlegs científics UPV. Es tracta d’una nova iniciativa dirigida a tota la comunitat universitària i que naix amb un objectiu: contribuir a la divulgació científica, en aquest cas en clau d'humor.

Participar és molt senzill: envia a comunicació@upv.es un vídeo d'una duració màxima de 3 minuts en el qual cada participant interprete un monòleg, en castellà o valencià, sobre un tema científic o tecnològic.

El termini per a participar en aquesta iniciativa de divulgació científica de la UPV estarà obert fins al divendres, 31 de maig de 2024.

Premis

Qui guanye el primer premi rebrà un bo de dues nits per a dues persones, en règim d'allotjament i desdejuni. El bo serà vàlid fins al 31 de desembre de 2024. Els qui es classifiquen en segon i tercer lloc rebran articles de promoció comercial de la UPV.

Monòlegs en la gala dels Premis d'Investigació UPV i en Solo de Ciencia

Les tres persones guanyadores podran participar amb el seu monòleg en la gala dels III Premis d'Investigació de la UPV, prevista per al mes de novembre, i optaran a representar la UPV en el concurs nacional de monòlegs Solo de Ciencia, organitzat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). A més, rebran un curs de formació en divulgació científica per a potenciar la seua preparació de cara a aquest concurs.

Aquest certamen forma part del programa anual de comunicació i divulgació científica de la UPV i està impulsat per l'Àrea de Comunicació, a través de la seua Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I). A més, compta amb el suport de la FECYT del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Pots consultar les bases en aquest enllaç.

(03/05/2024)