Èxit de la nova edició del Fòrum d'ocupació

Més de 300 joves han assistit a la fira d’ocupació, que ha reunit 44 entitats

“El Fòrum d'ocupació del campus de Gandia s'ha convertit en un espai de trobada estratègica entre empreses, institucions, estudiants i persones graduades. Aquesta fira representa una valuosa oportunitat per a la transferència de talent i l'intercanvi de coneixement entre el nostre campus i el teixit empresarial més pròxim”, ha indicat Jesús Alba, director del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), durant la inauguració del XVI Fòrum d'ocupació, empresa, ocupació i formació del campus.

Per part seua, el rector de la UPV, José E. Capilla, ha afirmat que, “la nostra universitat treballa permanentment, revisant l’oferta per a atendre les necessitats de la societat” i per a avançar-se en la part formativa, “oferint una formació més adequada a l'estudiantat i a l'empresa”.

Fòrum d'ocupació, un pont entre les aules universitàries i el mercat laboral

Més de 300 joves, entre estudiants i persones graduades, han assistit a l'edició de 2024 del Fòrum d'ocupació del campus de Gandia, que ha congregat 44 empreses. També a les càtedres i els màsters que s'imparteixen des del centre.

Des d'aquest fòrum es persegueix construir ponts entre les aules universitàries i el mercat laboral, connectant les companyies amb els i les estudiants d'últims cursos que busquen oportunitats de pràctiques o una primera ocupació. “Fins al nostre estand s'acosten estudiants que tracten de trobar un lloc de treball”, ha explicat Cristina Martínez, de l'oficina de Recursos Humans d’Eurofirms. Altres entitats, com À Punt, per exemple, present en la XVI edició del Fòrum d'Ocupació, ha recordat que “la nostra relació amb el campus està molt consolidada” i “durant tot l'any comptem amb estudiants en pràctiques”.

En aquest sentit, per a l'alumnat, “és important saber que les empreses que venen tenen ofertes per a les carreres que ací es cursen”, ha comentat Valeria Orsillo, estudiant de quart curs del Grau en Comunicació Audiovisual al campus de Gandia.

Empresa, ocupació i formació

Durant tota la jornada del XVI Fòrum d'ocupació del campus de Gandia s'han realitzat diverses activitats paral·leles. Entre elles, un laboratori d'entrevistes on l’estudiantat ha pogut simular una entrevista de treball amb el personal tècnic de Recursos Humans de les empreses que han participat. També s'ha comptat amb un espai destinat a la revisió i a l'assessorament del currículum. D'altra banda, Ángel Alba, fundador d'Innolandia.es i expert en innovació estratègica, ha sigut l'encarregat d'impartir la conferència central amb la qual ha conclòs la trobada.

L'èxit d'assistents, estudiants i empreses, en la nova edició del Fòrum d'ocupació del campus de Gandia ha subratllat la importància d'aquesta mena d'esdeveniments “per a connectar la necessitat empresarial amb la competència professional”, ha manifestat el director del campus, Jesús Alba. A més, enguany ha coincidit amb la commemoració del 30 aniversari del centre, “convertint-lo en una celebració doblement especial”.

(26/04/2024)