Gandia Game Jam 2024

El Campus de Gandia tornarà a ser seu local de la Global Game Jam, del 26 al 28 de gener. Inscripció oberta

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) tornarà a ser seu local de la Global Game Jam (GGJ); l'esdeveniment de creació de videojocs més gran del món. Del 26 al 28 de gener, estudiants, docents i professionals participaran en aquestes jornades de caràcter internacional.

“Volem donar a tot el que vulga l'espai perquè prove, cree, jugue i compartisca la seua afició pels videojocs”, asseguren des de l'organització de la Gandia Game Jam. Una trobada en la qual “es respira companyonia” i on “no es competeix, es coopera per a aconseguir l'objectiu de desenvolupar un videojoc en 48 hores”, assegura el professor José Marín-Roig.

Innovació, col·laboració, experimentació

La filosofia de la Global Game Jam és la col·laboració, el foment de l'aprenentatge col·lectiu i la diversió. No són necessaris coneixements previs, només cal voler participar en aquest procés de desenvolupament de videojocs experimentals que resulten originals i innovadors.

Es tracta, per tant, d'un esdeveniment únic en la seua espècie, que se celebra simultàniament en més de 800 ubicacions diferents distribuïdes per 100 països i que reuneix anualment desenes de milers de desenvolupadors de jocs. El repte consisteix en el fet que cada grup participant cree un videojoc en 48 hores ininterrompudes, amb les especificitats que l'organització dona a conéixer al principi de l'activitat.

Game Jam al Campus de Gandia

El Campus de Gandia de la UPV acull aquesta marató de creació de videojocs des de 2013, a iniciativa d'un grup d'estudiants del centre. “La primera edició va congregar més de 80 participants”, apunta Marín -Roig. “Aquell any, hi havia poques seus a Espanya i va vindre gent d'altres comunitats autònomes”. Després d'una dècada, Gandia Game Jam ha aconseguit “consolidar-se en el calendari”. Cada celebració propícia un punt de trobada, però la finalitat és sempre la mateixa: motivar la formació i oferir una experiència formativa en l'àmbit multimèdia a l'estudiant, complementària a la docència reglada.

L'edició de 2024 arriba amb el premi que ha rebut per part del Grup Ràdio Gandia -concretament, en la categoria Innovació-. Aquest guardó reconeix la trajectòria i el treball destacat de persones i empreses. “Quan any rere any realitzes una acció d'aquestes característiques, per als altres es converteix en una cosa normal; tot i això, l'equip de professors i tècnics del Campus de Gandia que estem darrere de la GGJ sabem que no és així, que muntar això requereix un esforç extra. Per a nosaltres aquest reconeixement ha sigut un premi a l’esforç”, apunta Marín-Roig.

Gandia Game Jam 2024 tindrà lloc del 26 al 28 de gener al Campus de Gandia de la UPV i compta amb el patrocini de la Càtedra d'Innovació, la coordinació d'IDEES UPV i la col·laboració de Grefusa, Fundació Vicky Foods i Teika, entre altres entitats.

Inscripció oberta a través del Centre de Formació Permanent de la UPV.

(12/01/2024)