Nominaciķ al Goya

Javier Polo, titulat en Comunicació Audiovisual, dirigeix el curt documental "Una terapia de mierda"

Javier Polo, titulat en Comunicació Audiovisual, és el director d’Una terapia de mierda, un irreverent curtmetratge documental que ha sigut nominat en la 38a edició dels Premis Goya.

El 10 de febrer del 2024 se celebrarà la gala i es donaran a conèixer els premis. A l'esdeveniment acudiran amb alegria, però amb expectatives limitades, perquè, segons afirma Polo “tots els curts són molt bons”.

Contra les pseudoteràpies

Una terapia de mierda és una divertida i mordaç paròdia basada en una història real: dos estudiants de Biologia van inventar el 2012 la fecomagnetoteràpia, que segons argumentaven, podia curar malalties utilitzant mostres fecals i imants. L'objectiu dels estudiants inventors, Mariano Collantes i Fernando Cervera, era demostrar com de senzill i perillós és validar pseudoteràpies sense base científica.

Arribar al gran públic

Javier Polo es va involucrar en el curtmetratge gràcies al seu promotor i guionista, Juanjo Moscardó, amb qui ja havia col·laborat en el documental dirigit per Javier The mistery of the pink flamingo. Polo va aportar al curt un gir més humorístic i el seu característic estil disbauxat. “Volíem portar-lo a un públic majoritari, a través de l'humor, però sense perdre el rigor”.

Els protagonistes no són actors, sinó els mateixos científics inventors de la fecomagnetoteràpia. “No em van posar límits a l'hora d'expressar-me; m'abellia aportar el meu granet de creació. És una situació molt greu la que denuncien i és necessari mostrar-la”.

Els germans Polo

Javier i el seu germà Guillermo Polo, que també va estudiar Comunicació Audiovisual al campus de Gandia de la UPV, són els socis fundadors de la productora Los Hermanos Polo, des de la qual elaboren audiovisuals publicitaris i també impulsen produccions pròpies. “Treballem junts, però cada projecte el lidera un”.

Estudiar a la UPV

Javier guarda molt bons records dels seus anys estudiant al campus de Gandia de la UPV. “Vaig ser allí del 2005 al 2010, i el meu germà, tres anys abans. Crec que som un bon exemple del fet que es poden aconseguir coses”.

Els germans Polo també conserven amistats d'aquella època, com Abdón Alcañiz, director d'art i dissenyador visual de sèries com La casa de papel i Sky Rojo: “Ens tenim molta estima, som de la mateixa generació; ens anem trobant i esperem poder col·laborar algun dia. Abdón ha aconseguit molt i és l'espill on ens mirem”.

Als estudiants de Comunicació Audiovisual, Javier Polo els aconsella “treballar molt, experimentar i eixir de casa” per a aconseguir dur a terme els seus projectes.

(29/12/2023)