El pōdcast a les aules

Presentació de casos d'èxit en la tercera jornada sobre el podcàsting educatiu

“La utilització del pòdcast com a element innovador en la docència és cada vegada major en els diferents àmbits educatius”, ha assenyalat Raúl Terol, professor del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i director d’EDUCAST, III Jornada sobre el podcàsting educatiu. Aquesta sessió, que tornarà a reunir docents, investigadors i creadors de diferents punts d'Espanya, servirà per a reflexionar sobre el pòdcast i el seu ús com a recurs per a promoure l'aprenentatge.

El pòdcast, recurs didàctic

El pòdcast a l'aula pot emprar-se en diferents àrees i nivells amb l'avantatge que implica una participació activa per part de l'alumnat. És un recurs didàctic que destaca per la seua versatilitat, la seua adaptació a qualsevol temàtica o per poder adaptar-lo a les particularitats de cada classe i, fins i tot, a cada estudiant.

En EDUCAST, III Jornada sobre el podcàsting educatiu s'abordaran “els beneficis de l'ús del podcàsting en la docència en etapes com l’Educació Primària i Secundària; la implantació de noves metodologies en l'ensenyament com el learning-by-doing; l'aprenentatge actiu, la docència inversa i el pòdcast com una de les eines amb les quals treballar diferents competències”, ha avançat Terol.

Així mateix, en la sessió es presentaran casos d'èxit que s'han implantat en centres de primària i secundària de la província de València, entre ells, en l'IES Vermellar (L'Olleria), IES Càrcer, CEIP Cervantes (Algemesí) i en el CEIP Sant Joan Baptista (Torrent). A més, el professor David García Marín, guanyador del VIII Premi Professors Innovadors de la Universidad Rey Juan Carlos, ens parlarà sobre el pòdcast com a exemple de bones pràctiques en la universitat i explicarà la seua pràctica docent guardonada.

L'activitat compta amb la col·laboració del projecte O-City, LabdSo (Laboratori de So), el Campus de Gandia i el Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la UPV.

EDUCAST, III Jornada sobre el podcàsting educatiu se celebrarà el dimarts, 5 de desembre, de 9.30 a 13.00 hores, a la Sala de Conferències 1-4, al Campus de Gandia.

(01/12/2023)