Premis Investigaciķ UPV

Reconeixement del personal investigador del campus en la segona edició dels guardons

“Aquests reconeixements recompensen treball, esforç i dedicació dels últims anys en l'avanç de la ciència i la tecnologia”, ha declarat Jaime Lloret, premi a l'impacte excel·lent de la investigació, en la categoria Enginyeria i a la trajectòria excel·lent en investigació, en la categoria Tecnologies de la Informació i de la Comunicació dels Premis d'Investigació UPV. “Encara que considere que no són només per a mi, també ho són de tot l'equip d'investigació al qual pertany”.

Catedràtic en Enginyeria Telemàtica, dirigeix l'Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC) des de gener de 2017. Llicenciat en Ciències Físiques, especialitat en Electricitat, Electrònica i Informàtica; Enginyer Electrònic i doctor en Telecomunicacions. Les xarxes sense fils de sensors, les xarxes P2P, els protocols i algorismes de xarxa són alguns temes objecte de les seues investigacions, ocupant un lloc destacat a escala nacional, europea i mundial en les llistes més prestigioses que avaluen la qualitat professional del personal investigador.

Per part seua, Virginia Garófano, premi a la publicació excel·lent d'investigació, en la categoria Ciències Naturals, ha afirmat que “és un orgull”. La publicació Species composition and plant traits: Characterization of the biogeomorphological succession within contrasting river corridor “ha sigut fruit d'una col·laboració internacional, principalment amb els membres del laboratori francés GEOLAB, on vaig realitzar el meu post doctorat”.

Llicenciada en Ciències Ambientals per la Universitat de Granada i doctora per la UPV. En la seua tesi va estudiar els patrons de distribució de les espècies de ribera en funció de factors hidrogeomorfològics a diferents escales espacials i temporals en rius mediterranis. Va realitzar un posdoctorat en el Laboratori GEOLAB (Université Clermont Auvergne), en el qual va dissenyar i implementar “un experiment per a avaluar la resposta morfològica, anatòmica i biomecànica de les espècies riberenques a diferents processos fluvials”. Des de llavors, és membre associat d'aquest laboratori i continua col·laborant amb els seus membres, així com amb diferents investigadors de l’IGIC. En l'actualitat, està involucrada en la gestió del projecte Life Intemares, el projecte més gran de conservació marina a Europa.

I per a Víctor Gallego, premi a la publicació excel·lent d'investigació, en la categoria Enginyeria, subcategoria Agricultura i Silvicultura, “aquests premis presenten un valor afegit per als joves investigadors, als quals aquest tipus de reconeixements ajuda a continuar lluitant per a estabilitzar-se en la carrera científica i acadèmica”.

Biòleg per la UV i doctor per la UPV, és docent de diverses assignatures al Campus de Gandia. La seua investigació abasta l'estudi i la conservació d'espècies aquàtiques amenaçades, ha desenvolupat protocols de cria en captivitat i ha pogut establir bancs de germoplasma per a moltes d'elles. Després d'una etapa a l'estranger, ha tornat a la UPV per a desenvolupar noves línies d'investigació enfocades en la biologia i ecologia d'espècies aquàtiques, des de l'estudi de xicotets peixos endèmics al desenvolupament de bancs de recursos genètics per a diferents espècies de taurons.

(10/11/2023)