Enfortiment de la innovaciķ

Més finançament per a continuar impulsant la innovació sanitària

El programa de cooperació Safor Salut -iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), FISABIO-Departament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera i la Federació d'Associacions d'Empresaris de la Safor (FAES)- ha obtingut finançament del Programa d'Accions complementàries d'impuls i enfortiment de la innovació de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI), per import de 86.954 euros, destinada a promoure el desenvolupament de projectes d'innovació sanitaris durant 2023, 2024 i 2025.

Programa Safor Salut

Safor Salut va arrancar l’any 2019 amb l'objectiu inicial de posar en contacte els sectors sanitari, empresarial i universitari per a conéixer les necessitats de cadascun d'ells i generar projectes d'innovació conjunts i oportunitats de negoci en l’àrea de la salut en l’àmbit comarcal.

En 2021 i 2022 es va ampliar el programa, incorporant la component social en els projectes i idees generades. I, durant 2023 s'ha treballat en les principals línies d'actuació a realitzar en els pròxims anys, apostant per l'Atenció Primària i la incorporació de nous col·laboradors socials i empresarials per a potenciar l'impacte del programa. A més, s'han dut a terme diverses actuacions orientades a impulsar la generació de projectes d'innovació col·laboratius entre els agents involucrats: l'Associació per a la Investigació Sanitària a la comarca de la Safor (AISSA); l'Associació Espanyola Contra el Càncer a Gandia; l'associació Diagnosticats de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crònica de Gandia i la comarca de la Safor (DIFFAC.GANDIA); la Fundació Espurna; l'Associació Parkinson Gandia-Safor; l’Associació Familiars de malalts d’Alzheimer de la Safor (AFA La Safor); la Mancomunitat de Municipis de la Safor i l'Ajuntament de Gandia. A més, s'han incorporat com a col·laboradors: el Districte digital eHealth Comunitat Valenciana, la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana i la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV).

Amb l'impuls de la dotació concedida, el programa planteja la realització de píndoles tecnològiques sobre tecnologies amb gran potencial d'impacte en el sector sanitari, així com tallers de cocreació per a la dinamització de propostes de projectes que permeten el desenvolupament d'innovacions en l'àmbit de la salut. Al seu torn, i per a garantir la participació i generar noves idees, es preveu dur a terme activitats específiques dirigides a la definició de reptes, especialment d'aquells que requereixen un major desenvolupament creatiu.

Transferència del coneixement

El programa Safor Salut facilita la detecció de necessitats en l'entorn sanitari, així com la generació d'idees de projectes i el desenvolupament de nous productes i serveis a través de la col·laboració i transferència de coneixement entre universitat, centres sanitaris, teixit productiu i agents socials, donant lloc a noves oportunitats de negoci en el sector salut per a les empreses del territori, així com una millora de la competitivitat del Sistema Valencià d'Innovació en el seu conjunt.

(16/10/2023)