Conferència inaugural del curs acadèmic 2023-2024

Converses sobre la direcció d'art en la producció audiovisual amb Abdón Alcañiz

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) celebrarà la conferència inaugural del curs acadèmic 2023-2024 el 17 d'octubre, a les 11.30 hores, a l'Aula Magna del centre universitari.

Durant el transcurs de la cerimònia es presentarà la memòria anual del curs 2022-2023 i s'entregaran els premis finals de grau per part dels seus patrocinadors (Càtedra Gandia Turisme Intel·ligent; Càtedra IVIO-UPV; Càtedra d'Innovació Campus de Gandia; Viatges Gandia SL; Col·legi Oficial i Associació de Graduats en Enginyeria de Telecomunicació i TIC de la Comunitat Valenciana; Bollo Natural Fruit; CTL-Companyia de Tratamientos Levante SL i Christeyns Foods Hygiene).

Converses sobre la direcció d'art en produccions audiovisuals

El director d'art de les sèries “La casa de papel”, “Sky rojo” i “Berlín”, Abdón Alcañiz, serà l'encarregat d'impartir la conferència inaugural. Per a l'ocasió, mantindrà una xarrada sobre la direcció d'art en la producció audiovisual amb el professor del campus José Pavía.

Llicenciat en Comunicació Audiovisual pel Campus de Gandia de la UPV, promoció 2005-2010, Abdón Alcañiz ha liderat el disseny visual i la direcció d'art de llargmetratges com “Fenómenas” dirigit per Carlos Therón, “El Desentierro” de Nacho Ruipérez, “Mil coses que faria per tu” de Dídac Cervera o “El regreso de Elías Urquijo” de Roque Madrid.

En publicitat ha participat en projectes com “Adidas Messi” produït per Radical Mitjana, “Activia amb Shakira” i “Un cor trencat no és com un pitxer trencat o un florer” dirigit per Isabel Coixet.

A més, ha fet treballs com a escenògraf en produccions teatrals: “Goodbye Barcelona” i “Boig per tu”.

En televisió, va ser ambientador del programa “Senyores que…” i decorador en la tercera temporada de la sèrie estatunidenca “Penny dreadful”, produïda per Sam Mendes.

Actualment, Abdón Alcañiz es troba immers com a dissenyador visual en la sèrie “El búnquer”.

Conferència inaugural del curs acadèmic 2023-2024, 17 d'octubre, a les 11.30 hores, a l'Aula Magna del Campus de Gandia.

(01/10/2023)