Número 1 en l'āmbit docent

U-Ranking certifica a la UPV com una de les 5 millors universitats d'Espanya

La Universitat Politècnica de València (UPV) és una de les 5 millors universitats d'Espanya. Així ho corrobora l'onzena edició de l'U-Ranking, que classifica el sistema universitari nacional en funció dels resultats de les activitats docents, d'investigació i d'innovació de les institucions.

En la seua actualització més recent, el rànquing elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) situa a la UPV en el quart lloc de la classificació general, empatada amb la Universitat Autònoma de Barcelona, i com a única alternativa a l'eix Madrid-Barcelona present en el top 5 nacional.

Referent estatal en l’àmbit docent en un rànquing que analitza prop del 98% del sistema universitari espanyol

Així mateix, l'U-Ranking assenyala a la institució que actualment dirigeix José E. Capilla com a referència nacional en l'àmbit de la docència, i com a top 10 en tots els resultats globals, de docència i d'investigació i innovació.

La present edició de l'U-Ranking compara més de 3.600 graus oficials de 71 universitats espanyoles, 48 públiques i 23 privades, englobant, per tant, al voltant del 98% del sistema universitari espanyol.

La UPV, reconeguda internacionalment per tots els rànquings de primer nivell

La classificació realitzada per U-Ranking manté la línia d'alta valoració de la UPV, institució reconeguda no sols a escala estatal, sinó també per tots els rànquings internacionals de primer nivell.

No en va, en la seua edició més recent, l'Academic Ranking of World Universities (ARWU, popularment conegut com el rànquing de Shanghái), va qualificar a la UPV com a millor politècnica d'Espanya, a més d'incloure-la, per 18è any consecutiu, entre les 500 millors universitats del món.

Així mateix, l'última publicació realitzada fins a la data del QS World University Rànquings (juny de 2022), va incloure a la UPV en el top 400 mundial, assenyalant-la, a més, com a millor universitat de la Comunitat Valenciana.

A més, la setmana passada, Times Higher Education (THE) va reconèixer a la UPV com una de les 200 universitats amb major impacte social i econòmic del món en els 2023 THE University Impact Rànquings, destacant-la com 7a millor universitat del planeta en l'ODS 8 (Treball decent i creixement econòmic), la 20a en l'ODS 13 (Acció pel clima) i la 45a en l'ODS 4 (Educació de qualitat).

(01/06/2023)