Consorci BUVAL

Ja pots sol·licitar documents en préstec a les biblioteques de les cinc universitats públiques valencianes

Les cinc biblioteques universitàries que integren el Consorci BUVAL – les biblioteques de la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat d'Alacant, la Universitat Jaume I i la Universitat Miguel Hernández – han aprovat la normativa de préstec de documents que permetrà a les persones usuàries sol·licitar en préstec documents en qualsevol de les biblioteques del Consorci.

Podran fer ús d’aquest servei, totalment gratuït, el personal docent i investigador de les universitats BUVAL (PDI), el personal d’administració i serveis de les universitats BUVAL (PAS) i estudiants de grau i postgrau, màsters i doctorat de les universitats BUVAL.

Procediment per al préstec i devolució

Les persones usuàries del préstec BUVAL podran sol·licitar fins a sis documents en préstec durant un període de 15 dies. A més, els préstecs podran renovar-se fins a sis vegades o durant un període màxim de tres mesos, sempre que no hagen estat reservats per un altre usuari o usuària i que la renovació es realitze dins del termini de préstec.

Per a sol·licitar un préstec, les persones usuàries s’han d’identificar prèviament segons la normativa de la seua biblioteca, i després acudir presencialment a qualsevol biblioteca BUVAL per tramitar els préstecs. La devolució dels documents es realitza en la biblioteca prestatària o en qualsevol biblioteca BUVAL.

Així mateix, la normativa regula el préstec interbibliotecari, que inclou la petició de documents originals o la seua reproducció, i que serà gratuït entre biblioteques BUVAL.

Amb aquest servei, s’estableixen dos objectius preferents: d’una banda, maximitzar l’ús de les col·leccions bibliogràfiques de les institucions participants, i d’una altra, facilitar la circulació dels fons, simplificant les gestions administratives i econòmiques.

(20/03/2023)