- -
UPV
 

Moda més sostenible

Moda més sostenible

La UPV participa en una associació europea per a aconseguir una moda més respectuosa amb el medi ambient

L'equip de Sustainable Fashion and Employability Skills (SFES) de la Universitat Politècnica de València (UPV) participa en la redacció d'un llibre blanc que permetrà identificar les habilitats clau d'ocupabilitat dins de la indústria de la moda, en favor d'una transformació cap a paràmetres més sostenibles. 
 
Juntament amb la UPV, treballen en el projecte quatre institucions europees més d'educació superior: la Glasgow Caledonian University (el Regne Unit), la Universitat de Villanueva (Madrid), la Universidade dona Madeira (Portugal) i l'EDHEC Business School (França).
 
En una trobada celebrada a Niça, els diferents grups, organismes i empreses han elaborat un primer esborrany d'aquest document de referència, la versió final del qual es presentarà a Madrid, el 23 de juny de 2023. El treball forma part d'una KA203, una associació estratègica de tres anys finançada per la Unió Europea per a ajudar la indústria de la moda a recuperar -juntament amb els consumidors- el respecte pel valor de les peces de roba.
 
Comunicació i sostenibilitat
 
L'equip de la UPV lidera els apartats del projecte relacionats amb la comunicació i la sostenibilitat. “Estem en un moment clau de transformació de la indústria de la moda cap a un model més sostenible. La comunicació és un dels aspectes clau per a aconseguir que consumidors i indústria vagen junts”, ha assenyalat Esteban Galán.
 
Per la seua banda, Nadia Alonso, també professora del Campus de Gandia i pertanyent al Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la UPV, ha avançat que els resultats del projecte “oferiran eines interactives que permetran empoderar el consumidor en la presa de decisions de compra sostenibles”.
 
Mesurament de la petjada de carboni i més
 
La primera versió del llibre blanc revisa les activitats i estratègies sostenibles que posen en marxa les empreses del sector de la moda: és el cas del mesurament de la petjada de carboni; la comunicació eficaç per a identificar i compartir el valor de la roba, o l'abordatge de les qüestions que genera l'enginyeria robòtica en l'automatització de les línies de producció i monitoratge de la qualitat de les peces.
 
Amb la col·laboració d'Harris Tweed Hebrides i Tendam
 
Per a elaborar les conclusions d'aquest primer esborrany, els diferents equips van desenvolupar diverses estratègies. En concret, van preparar enquestes, van realitzar visites a diferents empreses, van impartir seminaris d'investigació amb personal expert i van fer tallers interactius. En tot això, han comptat amb la col·laboració de dos socis industrials de gran importància en el sector de la moda, com ho són Harris Tweed Hebrides, el major productor tèxtil d'Escòcia, i el grup espanyol Tendam, propietari de marques com Women’secret, Springfield o Cortefiel, entre d’altres.
 
(01/03/2023)



EMAS upv