Series capaį de desenvolupar un videojoc en tan sols dos dies?

Torna Gandia Game Jam. Del 3 al 5 de febrer, marató de desenvolupament de videojocs

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) torna a ser seu local de la Global Game Jam: la marató de desenvolupament de videojocs més gran del món.

Del 3 al 5 de febrer, estudiants, docents, professionals de la creació de videojocs es donaran cita en aquest esdeveniment de caràcter internacional.

48 hores ininterrompudes

Durant les 48 hores de duració de la competició, les i els participants formaran equips per a crear a contrarellotge un videojoc original i innovador, sobre un repte secret que es planteja a l'inici de l'activitat.

La Global Game Jam estimula la col·laboració, el foment de l'aprenentatge col·lectiu i la diversió. No són necessaris coneixements previs; només voler participar en aquest procés de creació d'un videojoc.

L'esdeveniment és únic i se celebra simultàniament a tot el món durant els mateixos dies. El Campus de Gandia és una de les 27 seus espanyoles de les més de 600 seus locals distribuïdes en quasi 100 països.

Gandia Game Jam

El Campus de Gandia acull aquesta marató de creació de videojocs des de 2012. Cada celebració propícia un punt de trobada i experimentació, però el seu objectiu és sempre el mateix: motivar la formació i oferir una experiència formativa en l'àmbit multimèdia a l'estudiant, complementària a la docència reglada.

Enguany, la Gandia Game Jam -patrocinada per la Càtedra d'Innovació i coordinada per IDEES UPV- ha ampliat l'aforament. A més, es podrà treballar durant la nit i es permetrà el consum d'aliments durant les jornades, com en edicions anteriors a la pandèmia de la COVID-19. Per a això, el campus universitari ha habilitat diverses zones per a les persones que participen en l'esdeveniment.

“Gandia Game Jam tracta de reunir tot l’estudiantat que vulga compartir la seua passió pel desenvolupament de videojocs. Aquesta Game Jam serveix tant per al desenvolupador avançat com per al que vol aprendre des de zero com es desenvolupa un videojoc, mentre coneix gent amb la seua mateixa passió”, ha declarat Óscar Morant, membre de la càtedra.

Gandia Game Jam arrancarà divendres, amb la revelació del tema de la competició. Després de la conferència de presentació i la formació dels grups, es donarà pas al desenvolupament dels videojocs ininterromput fins diumenge. Les presentacions dels jocs tindran lloc aqueix dia a partir de les 17.00 hores.

Biblioteca Campus Gandia-CRAI

I, aprofitant aquest esdeveniment, la Biblioteca Campus Gandia-CRAI ha preparat una selecció de materials (llibres, revistes, pel·lícules, còmics, treballs acadèmics…) sobre videojocs que pot consultar-se en aquest enllaç. Així com una mostra que, des del 30 de gener, està oberta al públic en el vestíbul de l'edifici.

Per a participar en la Gandia Game Jam, cal inscriure's a través del Centre de Formació Permanent de la UPV.

(30/01/2023)