Pla Estratčgic 2023-2027

La UPV aprova el seu pla estratègic per a consolidar-se com una universitat que serveix (SIRVE) la societat

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha aprovat el Pla Estratègic 2023-2027, un document que plasma el camí a seguir en els anys vinents per a aconseguir que la universitat assolisca cinc fites estratègiques: sostenibilitat, innovació, rellevància, vitalitat i excel·lència (recollides a l'acrònim SIRVE).

D'aquesta manera, la institució valenciana cercarà personalitzar l'aprenentatge de cada estudiant, independentment del campus de la UPV en què es forme, desenvolupant-ne les competències artístiques, científiques, digitals i tècniques, la capacitat d'innovar i treballar col·laborativament, i el compromís social.

Així mateix, la UPV es proposa comptar amb una oferta acadèmica de qualitat certificada, internacionalment atractiva, motivadora i rellevant per als diferents grups d'interès, a través de la qual cada estudiant puga aprendre a emprendre i liderar amb responsabilitat ètica.

Un altre dels objectius d'aquest pla estratègic és la col·laboració transdisciplinària, cultivant una comunitat universitària diversa, creativa i implicada, a l'avantguarda científica, tecnològica i artística, que lidere la innovació de la societat mitjançant la transferència de coneixement i la col·laboració amb empreses i institucions públiques i privades.

Cinc fites estratègiques

Per a assolir aquests objectius, la UPV ha marcat cinc fites estratègiques. A la primera, UPV sostenible, es busca posicionar la institució valenciana perquè els seus tres campus arriben a la neutralitat en carboni el 2030; desenvolupar fonts de finançament estables i alternatives i adaptar l’estructura de la UPV per a una gestió flexible de recursos compartits que permeta afrontar els canvis requerits per la societat.

Pel que fa a la internacionalitat, la UPV vol ser una universitat de referència internacional en estudis STEAM (Sciences, Technology, Engineering, Arts and Mathematics), que responga a les necessitats de la societat i estimule les vocacions dels estudiants presents i futurs. En aquest sentit, també es planteja potenciar i refermar aliances amb universitats i empreses de prestigi internacional en benefici de l'entorn socioeconòmic.

Amb la mirada posada en la rellevància de la institució, els objectius estratègics marcats són intensificar l’impacte positiu del coneixement acadèmic en el teixit socioeconòmic i el medi ambient; consolidar la reputació i el lideratge de la UPV en la transformació social; fomentar el caràcter transdisciplinari de les activitats d’R+D+I i desenvolupar aliances amb institucions de caràcter social i administracions públiques.

La vitalitat que persegueix la UPV es concreta en la gestió del talent i la promoció del benestar i la implicació del personal, que permeten construir una organització que anticipe i s'adapte contínuament a les necessitats de la societat.

Finalment, per a assolir l'excel·lència es proposa promoure models docents transformadors; estimular la generació de coneixement d'excel·lència i la seua valoració en col·laboració amb empreses i institucions; i millorar l’experiència dels diferents grups d’interès, integrant els sistemes de gestió mitjançant la col·laboració entre unitats.

(15/11/2022)