Oficina de Mecenatge

La Universitat Politècnica de València crea l’Oficina de Mecenatge amb l'impuls del Consell Social

La Universitat Politècnica de València (UPV) ja compta amb la seua pròpia Oficina de Mecenatge, una nova plataforma per a la col·laboració entre la societat i la universitat, sota l'impuls del Consell Social. Inspirada en els grans models de captació de fons d'universitats nord-americanes, britàniques i australianes, la nova Oficina de Mecenatge cerca la implicació d'agents socials en accions que contribueixin a un millor present i un futur més sostenible.

Per això s'han habilitat dues vies de col·laboració. D'una banda, campanyes de micromecenatge. D'aquesta manera, qualsevol persona, pertanyent o no a la comunitat universitària, pot fer una aportació de forma segura i transparent a alguna de les campanyes impulsades per la nova Oficina, siga quina siga la quantitat.

D'altra banda, hi ha la possibilitat de la donació, vàlida per a qualsevol persona física o jurídica que vulga donar o llegar a favor tant de la UPV com d'algun projecte de més envergadura i de gran importancia que la institució estiga desenvolupant. Tota la informació està reunida en aquesta pàgina web.

Un futur lligat a l'excel·lència de la UPV

El rector de la UPV, José E. Capilla, va afirmar a l'acte de presentació que l'Oficina de Mecenatge «permet a totes les persones que ho vulguin participar en un projecte de societat més sostenible i justa». Per la seua part, la presidenta del Consell Social, Mónica Bragado, ha conclòs que: «el futur de la Comunitat Valenciana està lligat a l'excel·lència de la UPV». D'aquí ve, l'afany de l'entitat que presideix i posar en marxa aquesta Oficina per «aconseguir que les idees passin».

Primeres campanyes

La UPV s'ha estrenat en aquesta cultura de donar amb una campanya d'ajuda a estudiants procedents d'Ucraïna que no poden tornar al seu país per la guerra. Aquest micromecenatge es va completar amb un gran èxit gràcies a la donació de 432 persones que van aportar un total de 30.213 euros en quantitats variades, des de 4 euros fins a més de 500 euros.

El repte següent servirà per finançar l'equip Hyperloop de la UPV, que està desenvolupant un innovador sistema de transport, capaç d'assolir una velocitat de 1.000 km/h a través de tubs de buit. L'equip valencià, compost per prop de 50 estudiants, competirà a finals de mes als Països Baixos contra 30 universitats del món, amb un original prototip que levita. Els falta una darrera empenta per completar el seu projecte.

(01/07/2022)