CODIGAT 2022

Les Escoles de Teleco unifiquen les denominacions dels títols de grau

La Conferència de Directors/es del Grau en l'àmbit de la Telecomunicació ha reunit un total de trenta escoles universitàries que imparteixen els graus d'enginyeria en l'àmbit de la Telecomunicació i al Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació.

La trobada ha tingut lloc a l'Escola Politècnica d'Enginyeria de la Universitat d'Oviedo, a Gijón, on ha assistit la professora Amparo Girona, directora acadèmica del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, que s'imparteix al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV).

CODIGAT 2022

La CODIGAT 2022 ha reunit un total de trenta escoles universitàries que imparteixen els graus d'enginyeria en l'àmbit de la Telecomunicació i el Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació, a l'Escola Politècnica d'Enginyeria de la Universitat d'Oviedo a Gijón.

Durant dues jornades han abordat el progrés dels estudis i perfils de telecomunicació, juntament amb la promoció del coneixement, aplicacions i usos d'aquestes tecnologies digitals en la vida dels ciutadans.

Els directors han debatut sobre la proliferació de denominacions dels títols de grau, que han anat apareixent des de la creació de l'Espai Europeu d'Educació Superior (procés de Bolonya). I després de la seua anàlisi s'ha decidit simplificar el llistat de denominacions d'aquestes carreres d'enginyeria per a facilitar als futurs estudiants, els seus familiars i l’opinió pública l'elecció dels títols universitaris en aquest sector professional. Per aquest motiu, es col·laborarà amb orientadors i estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius per a difondre quins coneixements inclouen els estudis de telecomunicació.

Els graus en enginyeria en l'àmbit de la telecomunicació tenen quatre especialitats o denominacions: Sistemes de Telecomunicació, Sistemes Electrònics, Telemàtica i So i Imatge. Des de la CODIGAT s'ha acordat harmonitzar els diferents noms dels graus existents a les escoles.

S'han plantejat iniciatives per a presentar, a futurs alumnes i societat en general, l'oportunitat que suposa emprendre la carrera universitària de telecomunicacions, ja que cada dia creix l'oferta d'ocupacions en Teleco a causa dels nous avanços en xarxes de comunicacions, intel·ligència artificial, robòtica, ciutats intel·ligents, comunicacions massives de dades, internet de les coses, objectius de desenvolupament sostenible, o infraestructures com el 5G o la fibra òptica.

La CODIGAT vol transmetre l'extraordinari estat en què es troba la professió i l'enorme demanda d'enginyers que existeix actualment en aquest sector laboral i la societat en general. D'altra banda, s'aprecia que està entre les enginyeries amb major presència femenina entre les orientades al món digital aplicat cada vegada en més camps, com la salut, indústria, ciutats intel·ligents, construcció, turisme, alimentació, mobilitat sostenible, automoció i transports, etc.

(15/07/2022)