L'Escola d'estiu, amb Ucraīna

Places gratis per als menors ucraïnesos acollits a la Comunitat Valenciana i avantatges per a les famílies que els acullen

Davant la greu situació bèl·lica derivada de la invasió russa d'Ucraïna, i amb la voluntat d'ajudar als menors afectats i afavorir la seua educació i integració en la societat valenciana, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha posat en marxa una nova iniciativa de suport, consistent a oferir places gratuïtes en la seua tradicional Escola d’Estiu per a escolars ucraïnesos de 4 a 14 anys, tant al Campus de Gandia com a Vera.

L’Escola d’Estiu UPV, que és la més antiga de les universitats públiques espanyoles, celebrarà entre l'1 el 29 de juliol la seua 35a edició, per a la qual s'ha previst una oferta inicial de 1.660 places entre els tres campus de la institució acadèmica. Les activitats es desenvoluparan de dilluns a divendres, entre les 9 i les 14 hores, i cal assenyalar que existeix la possibilitat de participar en L’Escola per quinzenes i dur a terme excursions de campament o a la granja escola.

El cost del mes sencer per al públic general és de 500 euros, si bé les famílies acollidores de menors ucraïnesos tindran el mateix descompte que els membres de la comunitat universitària UPV, un 32%, per la qual cosa abonaran 290 euros per tot el mes.

“Històricament”, assenyala Miguel Jorge Giménez Gadea, director de l’Escola d’Estiu, “col·laborem amb diferents organitzacions, facilitant de diverses maneres poder tenir xiquets d'acolliment en les nostres activitats. De fet, hem col·laborat amb Juntos por la Vida en altres edicions, de manera que alguns menors ucraïnesos ja han gaudit d'elles, xiquets i xiquetes, en la seua majoria, procedents de la regió de Txernòbil. En tot cas, donada la situació actual, és un orgull poder oferir aquesta iniciativa a tots els menors acollits en famílies valencianes, esperant que el nostre treball servisca perquè puguen oblidar durant algunes hores o dies la situació que estan vivint”.

Un moviment solidari amb nombroses accions

512 caixes de material donat, 112 propostes d'acolliment a estudiants o professores fugides de la guerra, 20 pisos cedits per a famílies ucraïneses, 35 voluntaris traductors, 8 alumnes i 7 professores refugiades, 20 més a l'espera de tancar tràmits, 6 ajudes d'acció social concedides per causes sobrevingudes, desenes de sessions d'atenció psicològica… Aquestes xifres posen en relleu la resposta de la UPV i la seua comunitat universitària a les diferents crides de solidaritat realitzades des de l'inici de la invasió.

I és que, en poques setmanes, la UPV va emprendre una desena d'iniciatives per a ajudar la població ucraïnesa que, en l'actualitat, està vinculada amb la institució, un degoteig constant en diferents fronts amb el qual vol ajudar a pal·liar la situació d'excepcional gravetat que viuen les persones afectades per la guerra.

(30/05/2022)