L'única espanyola seleccionada

La plataforma edX concedeix 100.000 dòlars a la UPV per a desenvolupar MOOC sobre lideratge i comunicació

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha sigut seleccionada per la plataforma edX per a desenvolupar tres cursos gratuïts de lideratge i comunicació en entorns remots. De les 100 propostes presentades a aquesta convocatòria procedents de tot el món, edX n’ha triat només deu, que rebran una subvenció per valor de 100.000 dòlars cadascuna.

Des que es va fundar el 2012 per l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat de Harvard, la iniciativa edX ha anat guanyant usuàries i usuaris fins a arribar a una comunitat de més de 42 milions d'alumnes que es reparteixen pels cinc continents. Recentment, ha sigut adquirida per l'empresa 2U Inc. (NASDAQ: TWOU) per un total de 800 milions de dòlars en efectiu. Tancada la transacció, edX va decidir llançar aquesta convocatòria dirigida exclusivament als seus socis per a fomentar el desenvolupament de nous cursos.

"Estem aclaparats per l'altíssima participació. Hem rebut quasi 100 sol·licituds de socis", va dir Anant Agarwal, fundador d'edX i director d'Educació Oberta de 2U. "Això demostra el compromís de la comunitat edX per a crear experiències educatives altament rellevants i accessibles als estudiants de tot el món".

En el primer nivell internacional de MOOC

Juntament amb la UPV, han sigut seleccionades nou institucions més de primer nivell mundial en matèria de MOOC (sigla anglesa de ‘curs en línia obert i massiu’). Entre les triades, figuren: HarvardX, la Universitat Catòlica de Lovaina, la Universitat d'Indiana, la Universitat de Maryland o la Universitat de Wisconsin-Madison. Totes aquestes van ser sotmeses a una rigorosa revisió per part d'un comitè intern, que va avaluar una sèrie de factors, com el compliment del plec de condicions o el disseny d'un entorn d'aprenentatge d'alta qualitat.

Les deu elegides tenen en comú, a més, que aborden cursos sobre habilitats humanes essencials per a l'era digital, com ara: el lideratge, la comunicació i la intel·ligència emocional, la gestió de conflictes o la resiliència personal. Això es deu al fet que s'ha detectat que les oportunitats de treball a distància ben remunerat s'han duplicat durant el primer any de la pandèmia i es preveu que el 25% de tots els treballs professionals als EUA siguen a distància a la fi del 2022.

Tres cursos en espanyol i anglès que conformen un certificat professional

De fet, la proposta de la UPV inclou tres cursos de lideratge i comunicació en entorns remots que conformen el que en el sector es denomina un certificat professional. Els tres títols estaran disponibles en espanyol i en anglès, i ajudaran les persones que ocupen llocs de comandament o que participen en equips de treball a adaptar les seues competències professionals a entorns remots on aquestes són encara més essencials i complexes d'exercir.

La UPV, en el cinquè lloc mundial, tant per volum com per popularitat

La UPV, sòcia de la plataforma edX des del 2014, és la cinquena institució del món en nombre de cursos MOOC en aquesta plataforma, només superada per Harvard, Microsoft, el MIT i la Universitat de Delft, i és la primera en cursos d'espanyol, amb més de 3,7 milions d'inscripcions. Des de la seua incorporació, la institució valenciana ha creat més de 100 cursos MOOC i, en l'actualitat, ocupa la cinquena posició, tant per volum de MOOC creats com per popularitat.

(24/05/2022)