Clausura Universitat Sčnior

La sessió se celebrarà aquest dijous, 12 de maig, a la Casa de Cultura Marqués González de Quirós de Gandia

“El balanç del programa Universitat Sènior Campus de Gandia del curs 2021-2022 és molt positiu. A més, hem aconseguit consolidar aquest programa dirigit a majors de 55 anys”, ha afirmat Eva Mestre, subdirectora d'Alumnat i Innovació Educativa.

Per a Mestre, “després d'anys molt complicats, per problemes derivats de la pandèmia, hem aconseguit oferir un curs complet de 120 hores, similar als que plantegen la resta dels campus - Alcoi i Vera - de la Universitat Politècnica de València, i hem comptat amb la satisfacció, tant de l'alumnat com del professorat”.

Iniciativa dirigida a majors de 55 anys al Campus de Gandia

Durant aquest curs acadèmic 2021-2022, el Campus de Gandia ha presentat un programa complet i complementari. Aquest ha comprés diverses temàtiques: des de l'antiguitat a la modernitat, matemàtiques, cuina o des del més local i el més pròxim pel cap alt global i intercultural. A més, quasi totes les assignatures del curs han comptat amb visites.

“Estudiants i docents del programa de la Universitat Sènior del Campus de Gandia s'han implicat moltíssim. Crec que tots teníem ganes que el curs isquera bé, i hem aprofitat totes les oportunitats que ens ha brindat el programa”, ha apuntat Mestre.

Cal recordar que, la Universitat Sènior és el programa de la UPV per a majors de 55 anys. Al Campus de Gandia està en marxa des del curs 2017-2018, comptant des de llavors amb un gran acolliment. Aquest curs acadèmic, “hem tingut 67 estudiants molt interessats per aprendre, i amb molta vitalitat. I he d'afegir que, molt exigents també”. Pel que respecta a l'equip docent, “hem comptat amb 12 persones, que han estat compromeses, impartint classes d'un gran nivell”.

En referència a les activitats complementàries, aquelles que es duen a terme fora del campus universitari, “els alumnes han gaudit moltíssim amb aquestes visites relacionades amb les assignatures, entre altres, a la fàbrica de mobles, el passeig per la ruta de l'aigua o la visita al castell de Bairén”.

Així mateix, “voldria destacar la conferència complementària en els cursos regulars que es va fer sobre el Museu del Prado i, per descomptat, la visita al Campus d'Alcoi o el fet de rebre al nostre campus els companys de València, jornades emmarcades en el programa Intercampus per a l'alumnat sènior de la UPV”, ha afegit Eva Mestre.

Programa de clausura de la Universitat Sènior 21-22

Durant l'acte de clausura del programa Universitat Sènior del Campus de Gandia curs 2021-2022 es lliuraran els diplomes a l'estudiantat sènior. Però abans, la sessió comptarà amb la presència del director del Campus de Gandia, Jesús Alba, encarregat d'inaugurar la jornada. Després, intervindran la tècnica de la universitat sènior de la UPV, Ana Muñoz i Assumpta Domínguez, presidenta de la Mancomunitat de Municipis de la Safor. Tancaran la trobada la regidora de l'Àrea de Polítiques Educatives i Recursos Humans de l'Ajuntament de Gandia, Carmen Fuster,  i Salomé Cuesta, vicerectora d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat de la UPV.

L'acte de clausura del programa Universitat Sènior 21-22 del Campus de Gandia tindrà lloc aquest dijous, 12 de maig, a les 20.00 hores, a la Casa de Cultura Marqués González de Quirós de Gandia.

(10/05/2022)