Écoutez-moi

Curtmetratge de Paula Armijo, alumna del Màster en Postproducció Digital

25 anys després d'escapar-se de casa, una dona decideix comptar el motiu pel qual va fugir. El seu relat ha sigut recollit en el documental Écoutez-moi de Paula Armijo, alumna del Màster Universitari en Postproducció Digital que s'imparteix al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), i que va presentar amb la seua companya Elena Bru per a l'assignatura Realització de documentals de creació del Grau en Belles arts. “Coneixíem la protagonista d'un treball previ en què parlava de la seua experiència com a emigrant, però eludint les raons reals per les quals va eixir del seu país. Durant la seua realització va comentar que quan estiguera preparada per a contar la seua història, li agradaria fer-ho comptant amb la nostra ajuda”.

La història d'una dona i de moltes dones

Écoutez-moi “està fet per dones per a ajudar a altres dones, però amb la intenció que ho veja tothom”. La protagonista -víctima de violència de gènere- "narra la seua història, però guardant l'anonimat, ja que no se sent preparada per a fer-ho mostrant el seu rostre. És la seua història, i la de moltes altres dones”. Per això, “va voler fer aquest projecte, no sols per a superar el seu passat, sinó per totes les altres víctimes. Perquè amb ell vol ajudar-les". En l'actualitat, trobem títols que fan visible aquesta situació. “La protagonista del nostre documental està intentant reconciliar-se amb ella mateixa i confie que algun dia siga capaç de contar la seua història sense vergonya i sense por al fet que la reconeguen, perquè significarà que ho ha aconseguit, que és lliure i propietària de la seua vida, del seu passat i del seu futur”.

Écoutez-moi i el seu pas pels festivals

Després del seu pas pel ZINEBI - Festival Internacional de Cinema Documental i Curtmetratge de Bilbao - on va rebre el Premi UNICEF, Écoutez-moi s'ha projectat en SOCIALMED València, el Festival dels Drets Humans de la Mediterrània, i en el Festival Internacional de Curtmetratges d'Aguilar de Campoo, entre altres. Compta amb 19 seleccions, nacionals i internacionals: el mes de novembre passat vam rebre una menció honorífica en el Sanctuary International Film Festival d'Austràlia i ha sigut guardonat amb el Premi David Suárez a Millor Curtmetratge en el Festival Internacional de Cinema de Drets Humans Mirades Diverses de Veneçuela. A més, "estem molt orgulloses que un dels objectius s'estiga complint, que és moure consciències”.

L'aniversari, nou curtmetratge

Després del seu primer documental, Paula prepara un curtmetratge de ficció que “està en l'última fase de postproducció". L'aniversari, que així es titula, pretén explorar els mecanismes d'afrontament i acceptació d'una malaltia crònica durant la infància. “La protagonista és una xiqueta de cinc anys que observa el món des de la seua casa, on viu amb la seua mare i la seua àvia. Està basat en la meua pròpia experiència personal, centrat en els símptomes no visibles d'una malaltia: com afecta la vida quotidiana, al dia a dia, tant en l’àmbit social com emocional o la relació amb la família”.
(11/01/2022)