Real influencers

UPVERS, una campanya inspirada en el talent, l'actitud i la motivació dels seus titulades i titulats

La Universitat Politècnica de València ha presentat la campanya UPVERS, real influencers, l'objectiu de la qual és destacar el valor que aporten a la societat les persones formades a la UPV gràcies al seu talent i motivació.

Es tracta d'un projecte impulsat i coordinat des d'Alumni UPV, el servei dependent del Vicerectorat d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat que facilita la relació entre la institució i els seus titulats i titulades.

Per a la vicerectora Salomé Cuesta, la campanya “vol reflectir el paper de la Universitat Politècnica de València com a motor del progrés social a través de la formació, la investigació i el lideratge en innovació tecnològica, art i ciència”.

Cinc real influencers, dos d'ells del Campus de Gandia

Els protagonistes de la campanya són persones amb trajectòries úniques: Rafael Argilés, agrònom expert en la lluita contra la mosca tsé-tsé; Victoria González, enginyera de Telecomunicacions el treball de les quals permet que milions de persones estiguen comunicades; Sara Perales, enginyera de Camins que cull aigua en el desert; Abdón Alcañiz, director d'art de la sèrie televisiva La casa de papel; i Fabio Carmona, animador 3D de Los minions.

Els cinc compten les seues respectives experiències des que van arribar a la Universitat Politècnica de València fins a l'actualitat, amb una trajectòria professional amb la qual han aconseguit gran èxit i amb la qual contribueixen al canvi social.

En la seua opinió, el pas per la UPV va ser una de les millors etapes de la seua vida. Segons Abdón Alcañiz, llicenciat en Comunicació Audiovisual, títol que va cursar al Campus de Gandia de la UPV, “un lloc on trobar amics i col·laboradors per a tota la vida”. Per a Victoria González, graduada en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, títol impartit també al Campus de Gandia, “on vaig aprendre a trobar una solució als problemes”.

L'èpica de l'heroi anònim

A través d'una cuidada proposta visual amb tints èpics de superherois i superheroïnes, la campanya se centra en aquests cinc alumni, reflex del talent, l'actitud i la motivació dels titulats i titulades UPV. La iniciativa inclou, a més, cinc peces curtes de vídeos on cada protagonista comenta els aspectes més originals del seu treball.

L'objectiu és reflexionar sobre com, en l'era de les xarxes socials, els vertaders influencers són els qui, sense acumular publicacions ni seguidors, contribueixen al fet que les nostres vides milloren de manera determinant des de diferents àmbits.

(10/12/2021)