Audiovisual promocional del projecte eID4Spain19

Joan Manso i Marta Muñoz, estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual, han realitzat el vídeo promocional

Joan Manso i Marta Muñoz, estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual que imparteix el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut els encarregats de realitzar l'audiovisual promocional del projecte eID4Spain19 que coordina la professora Teresa Magal.

"Va ser José Luis Giménez, responsable de l'assignatura Expressió Gràfica i Infografia, qui ens va oferir la possibilitat de participar", apunten Joan i Marta. Aquest no ha sigut el primer projecte en el qual treballen com a equip, i per això coneixen bé el significat de potenciar esforços per a obtindre un resultat productiu. “Hem compartit moltes tasques; des de la idea inicial fins a l'elaboració del guió del vídeo i els elements gràfics necessaris”.

Conclosa la preproducció, “ens dividim els elements a animar i comencem a treballar en l'edició del vídeo”. El que es volia era contar una història mitjançant imatges en moviment, en aquest cas, la implementació amb èxit a la connexió node eIDAS a les seus electròniques del Servei Andalús de Salut i la Diputació Provincial de Valladolid. “En començar es tractava d'un vídeo de vint segons, però després de pensar i llegir tots els continguts que necessitàvem, la duració del treball s'ha prolongat”. “La part més difícil ha sigut dur a terme els canvis de guió i les diverses readaptacions del vídeo per a adaptar-lo als nous requisits que ens sol·licitaven els socis implicats ”. Superades les dificultats, l'objectiu l'han aconseguit.

Projecte europeu de facturació electrònica eID4Spain19

El propòsit del projecte eID4Spain19 resideix a connectar els serveis electrònics públics prestats per dues administracions públiques espanyoles, Diputació Provincial de Valladolid i Servei Andalús de Salut, al node eIDAS espanyol a través de Cl@ve 2.0, permetent l'autenticació seguint la normativa europea eIDAS.

Els serveis electrònics oferits per aquestes dues administracions públiques estaran disponibles a la fi de 2021.

Millora de la interoperabilitat fronterera i l'estandardització de processos de contractació pública

Coordinat per la UPV i cofinançat per la Comissió Europea a través de la convocatòria CEF Telecom eIdentification and eSignature 2019 que gestiona la European Health and Digital Executive Agency (HaDEA), en el projecte participen també l'empresa tecnològica ESAM Tecnologia Informàtica Avançada, la Diputació Provincial de Valladolid i el Servei Andalús de Salut.

Professors i investigadors de la UPV

L'equip de la UPV està integrat per Lourdes Canós, Rebeca Díez, José Luis Giménez, Ana Gimeno, Teresa Magal, Cristina Santandreu, Rafael Seiz, Luis Pérez dels departaments d'Expressió Gràfica en l'Enginyeria, Organització d'Empreses, Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art i Lingüística Aplicada.

(26/06/2021)