Michael López-Alegría

Doctor Honoris Causa por la Universitat Politècnica de València. Investit el 28 de setembre de 2010

Biografía

Naix a Madrid el 30 de maig de 1958 i posteriorment es trasllada amb la seua família a Mission Viejo, Califòrnia, on es gradua a l'institut local el 1976. El 1980 es titula en Enginyeria de Sistemes per l'Acadèmia Naval dels EUA i el 1988 rep el Màster en Enginyeria Aeronàutica per l'Escola Naval de Postgrau dels EUA. Es gradua igualment per la Universitat Harvard en el Programa Governamental per a Executius. Parla anglès, espanyol, francès i rus.

Després de preparar-se com a pilot de vol i de ser designat com a pilot naval el 1981, López-Alegría treballa primer com a instructor de vol i després com a pilot i comandant de l'avió EP-3I.

L'any 1986 s'integra en un programa biennal conjunt entre l'Escola Naval de Postgrau de Monterey, Califòrnia, i l'Escola Naval de Pilots de Proves de Patuxent River, Maryland. Posteriorment, i abans d'iniciar la seua vinculació amb NASA, treballa com a pilot de proves i gestor de programes al Centre Naval Aeri de Proves. Ha acumulat més de 5.000 hores de vol en 30 models d'avió diferents.

A l'agost de 1992 López-Alegría ingressa al Centre Espacial Johnson (JSC). Després d'un any d'entrenament i de ser nomenat astronauta, és destinat, en primer lloc, a un departament tècnic dins de l'Oficina d'Astronautes, i posteriorment al Centre Espacial Kennedy (KSC), on va fer tasques de representació de tripulacions i suport per a llançaments i aterratges.

Després del seu primer vol espacial, va ser nomenat director d'operacions de la NASA al Centre d'Entrenament de Cosmonautes Iuri Gagarin, a la Ciutat dels Estels, Rússia. En acabar la seua segona missió, va liderar la Secció d'Operacions de l'Estació Espacial Internacional (ISS) de l'Oficina d'Astronautes. Després del seu tercer vol espacial, va ser designat coordinador tècnic de l'Oficina d'Activitat Extravehicular (EVA) del JSC. Amb la seua quarta missió, i amb més de 257 dies a l'espai, López-Alegría ha fet 10 passejos espacials, amb un total de 67 hores i 40 minuts d'EVA. Es va retirar de l'armada el 2008, i actualment treballa com a director ajudant de la Direcció d'Operacions de Tripulants de Vol. És el responsable de la NASA, a nivell executiu, per a tota mena de qüestions relacionades amb els tripulants de la ISS, fins i tot els procediments, estàndards i criteris per a la selecció, la certificació, el nomenament i l'avaluació d'aquests.