Jornada en El Palmar

La UPV s'uneix, el 21 d'abril, al Dia Mundial de la Migració dels Peixos, amb activitats divulgatives per als més xicotets

[ 17/04/2018 ]

El Grup d'Aqüicultura i Biodiversitat de l'Institut de Ciència i Tecnologia Animal de la Universitat Politècnica de València (GAB-UPV) se suma una vegada més a la celebració del Dia Mundial de la Migració dels Peixos, que tindrà lloc el pròxim dissabte 21 d'abril.

Sorgida amb la intenció de conscienciar a la població de la importància dels rius en la migració dels peixos, durant l'edició anterior es van dur a terme al voltant de 450 esdeveniments, amb prop de 2.000 organitzacions de 63 països implicades, i comptant amb 15 milions de seguidors en les xarxes socials.

Jornada de divulgació en El Palmar amb activitats per als més xicotets

Per a enguany, el GAB-UPV ha organitzat amb la col·laboració de diverses entitats una jornada de divulgació sobre la vida de l'anguila en el Centre d'Interpretació del Racó de l'Olla (El Palmar), a partir de les 10:00 h.

Durant la mateixa, es duran a terme xarrades per a donar a conèixer les peculiaritats del cicle vital de l'anguila (cada hora, de 10 a 13 h), es podrà visitar una exposició amb exemplars vius i arts de pesca locals, i es realitzaran visites guiades per l'itinerari de la Gola del Pujol, un dels llocs habituals d'eixida de l'anguila de l'Albufera (organitzades pel Taller d'Ocupació i Conservació del Bosc Devesa Albufera II, amb eixida des del mirador a les 11, les 12 i les 13 hores)

A més, els més xicotets podran gaudir també de la narració del conte Ann Guillidae, escrit per Eva Lucía Bayarri i il·lustrat per Susana Vilanova, a càrrec de la contacontes Lorena Comín, amb passades a les 10:20, 11:20, 12:20 i 13:20 h (es repartiran exemplars del conte fins a fi d'existències). Xiquetes i xiquets tindran també, a la seua disposició, divertits dibuixos de peixos per a acolorir, i un taller de reciclatge, d'11 a 13 h, en el qual podran crear peixos i anguiles amb material de reciclatge.

La UPV participa en el projecte IMPRESS per a la conservació d'espècies d'aigua dolça amenaçades d'extinció

Juan F. Asturià, membre del GAB-UPV, s'ha especialitzat en l'estudi de la reproducció de l'anguila europea, un d'aquests peixos migradors, i lidera recerques dirigides a la seua reproducció artificial.

Aquesta espècie presenta un cicle vital molt complex, en el qual la reproducció natural només es produeix en el Mar dels Sargassos. Aquest fet dificulta el tancament del cicle d'aquesta espècie en captivitat, sent actualment necessària la captura d'exemplars joves (angules) del mitjà natural per a engreixar-los en piscifactories.

Actualment, l'equip de la UPV participa en el projecte IMPRESS, finançat pel programa europeu Horitzó 2020, al costat d'altres 8 grups de recerca de 7 països. El seu objectiu principal és la conservació i la gestió d'espècies amenaçades d'extinció de peixos d'aigua dolça, com l'anguila europea (Anguilla anguilla), el salmó atlàntic (Salm salar) i els esturions (Acipenseridae).

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera