El CoSIE

La UPV participa en un programa de la UE per a revitalitzar el mercat laboral de la ciutat de València

[ 22/02/2018 ]

Establir un full de ruta en la cocreació de serveis públics per a tots els països membres de la Unió Europea (UE) i revitalitzar el mercat laboral de la ciutat de València, mitjançant les noves polítiques actives d'ocupació, són els objectius del projecte europeu CoSIE, entre els socis del qual es troba la Universitat Politècnica de València (UPV).

Finançat pel programa Horizon2020 de la UE, el CoSIE compta amb la participació de 23 socis europeus més i una dotació econòmica de 4'9 milions d'euros.

Involucrar l'usuari o la usuària final en la innovació social

El CoSIE va arrancar a la fi del passat mes de gener, en una reunió celebrada a Brussel·les a la qual va assistir un grup investigador de la UPV -liderat pel seu vicerector d'Ocupació i Emprenedoria, José Millet- acompanyat per representants de la Fundació del Pacte per l'Ocupació a la Ciutat de València (FCVPO), soci de la UPV en aquest projecte.

Per a Millet, "el futur de la societat només es garanteix amb la innovació, i la innovació social ha de ser labor de totes les parts que la componen, des de les grans corporacions i institucions públiques fins al xaval que, amb 16 anys, intenta cercar eixides de treball. La creació de nous serveis que responguen a les necessitats de tota la societat no té sentit sense involucrar l'usuari final".

En el marc del projecte, la UPV lidera la creació del nou full de ruta, que pretén introduir canvis radicals en la creació dels serveis socials europeus. Aquesta carta de carreteres pretén ser el fruit de molts experiments i programes pilot que es duran a terme durant els pròxims tres anys. En concret, preveu l'engegada de nous serveis pilot a nou països diferents i amb objectius heterogenis, "amb el fi que servisca per a gran quantitat de sectors i països de la UE".

Formació innovadora per a persones en desocupació

Per la seua banda, la UPV i la FCVPO dissenyaran i facilitaran el programa pilot més ambiciós i de major dotació econòmica per part de la UE en aquest projecte, que oferirà una formació innovadora en la creació d'empreses per a les persones en situació de desocupació. Aquest programa serà dissenyat i produït per tots els agents interessats en l?emprenedoria i la creació d'ocupació de València.

El personal investigador participant aplicarà nous mètodes per a conèixer els processos actuals de cocreació i, sobretot, per arribar a conèixer les necessitats de la població objecte del servei; amb aquesta finalitat compten amb l'ajuda de grups experimentats, com ara la Community Reporter Network, la xarxa europea de reporters comunitaris i experts del grup de recerca Living Labs de la Universitat de Newcastle.

Segons Millet, el CoSIE tindrà un impacte significatiu tant en la manera de crear serveis com en la generació de noves empreses emergents a la ciutat de València. "És important que la UPV compartisca el seu coneixement per a contribuir al creixement econòmic de la ciutat de València".

Per a desenvolupar aquest ambiciós projecte, l'equip de la UPV compta amb la participació de Lourdes Canós Daròs i Cristina Santandreu Mascarell, investigadores del campus de Gandia, a més de José Millet Roig i Michael Willoughby, del campus de Vera.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla