2023 aquest curs

La UPV, 4a universitat que més estudiants d'intercanvi rep d'Europa, dóna la benvinguda als seus alumnes estrangers

[ 13/02/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha donat la benvinguda als alumnes que aquest segon quadrimestre cursaran els seus estudis en la institució en un acte d'acolliment celebrat en el Paranimf de l'edifici del campus de Vera (València), i organitzat per l'Oficina de Programes Internacionals d'Intercanvi (OPII).

L'esdeveniment té com a objectiu que el seu aterratge siga el més còmode possible, i la seua estada a València, profitosa i de grat record. Per açò, els nouvinguts han sigut informats de com moure's amb facilitat dins i fora de la UPV, així com dels serveis que poden necessitar.

En 2017-2018, la UPV ha rebut a 2.023 alumnes d'intercanvi

Internacionalment reconeguda com una de les referències continentals quant a mobilitat estudiantil, la UPV és la quarta universitat d'Europa que més alumnes d'intercanvi rep i la sisena que més envia.

Quant als alumnes estrangers que rep la UPV, un percentatge elevat d'ells prové del programa Erasmus K103, gràcies al que aquest curs han estudiat i estudien en aquesta institució 1.503 persones.

A ells cal afegir, a més, 49 procedents de l'ErasmusK107 (no europeus), 227 del PROMOE (programa de mobilitat propi de la UPV), 89 del SICUE (Sistema d'Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols) i 155 d'altres programes com ASSUR, EUROINKANET, MAYANET, PRONABEC, MESCYT, EBW+ i la FUNDACIÓ CAROLINA.

Alemanya (336), Itàlia (302) i França (227), els països que més alumnes han enviat enguany

Durant el present curs, els països des dels quals més alumnes han arribat a la UPV han sigut Alemanya (336), Itàlia (302), França (227), Polònia (109), Bèlgica (55) i Països Baixos (55). A més, també cal destacar una important presència d'alumnes britànics (41), finlandesos (36), austríacs (35), txecs (35), noruecs (35), suecs (33), turcs (27), romanesos (26), portuguesos (23), grecs (20), danesos (19), hongaresos (19), suïssos (18), lituans (15) i irlandesos (10).

Estudiants d'Índia, Nepal, Sri Lanka, Vietnam, Estats Units, Corea del Sud, Síria, Guatemala, Colòmbia, Brasil, Ucraïna, Japó o Geòrgia, també presents

Gràcies als citats programes Internacionals, a més dels alumnes europeus, la UPV ha rebut enguany estudiants de països tan diferents com Índia, Nepal, Argentina, Equador, Paraguai, Cuba, Sri Lanka, Vietnam, Estats Units, Corea del Sud, Síria, Guatemala, Colòmbia, Brasil, Ucraïna, Japó o Geòrgia, entre altres.

Promoe, el programa propi de la UPV

Una part significativa d'ells participa en aquesta mobilitat estudiantil gràcies a Promoe, el programa propi amb el qual la UPV compta ja des de fa diversos anys, i que permet enviar i rebre alumnes de, per exemple, Estats Units, Xina, Canadà, Corea del Sud, Taiwan, Austràlia o Japó.

Així, durant el present curs 2017-2018, almenys 227 estudiants estrangers estudien en la UPV gràcies a aquesta iniciativa, que es finança amb fons propis de la institució.

De fet, tant aquesta com altres accions, fruit de l'esforç i mostra del compromís de la institució, han permès que, en els últims anys, la UPV s'haja convertit en una universitat referent en mobilitat nacional i internacional, i no solament en l'àmbit estudiantil, sinó també per al professorat i el personal d'administració i serveis.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras