Generació Espontània en UPV TV

Alicia Andrés (Fornejant Ciència): "És un espai per a qui vulga anar més enllà en la universitat i en la seua carrera"

[ 30/01/2018 ]

El curs passat, 11 estudiants del Grau en Ciència i Tecnologia d'Aliments de la Universitat Politècnica de València (UPV) van decidir formar un nou grup de Generació Espontània, la plataforma institucional de la UPV que fomenta i recolza la realització d'activitats extracurriculars com l'organització d'esdeveniments o la participació en competicions, contribuint d'aquesta manera al desenvolupament formatiu i l'adquisició de competències transversals de l'estudiant.

Així va nàixer Fornejant Ciència, un equip d'alumnes que aposta per la creació d'aliments saludables i innovadors que ja ha va collir, en la passada edició d'Ecotrophelia Espanya, el seu primer gran èxit nacional.

Guanyadors del certamen

"En Ecotrophelia, en ser 11, no podíem presentar solament un projecte", explica Alicia Andrés, una de les integrants del grup, "per la qual cosa presentarem tres. Nosaltres dos (en referència al seu company Pablo Fernández), en concret, pertanyem a Caloe, i vam fer una mousse de flors que portava aloe vora i soia".

"Uns companys van fer LenteYa", completa Pablo, "unes llenties liofilitzades que es reconstituïen, i uns altres, Vake It, van ser els guanyadors amb una cheesecake vegana".

Oberts a incorporacions multidisplinars

Després d'un primer any coneixent el terreny, Fornejant Ciència vol obrir el grup a membres d'altres disciplines, amb els quals ja han realitzat algunes col·laboracions: "Volem que siga un grup multidisciplinari", afirma Alicia, "per la qual cosa necessitem a gent d'altres carreres. L'any passat va ser un poc de rodatge, per a veure com funcionava tot. I ara que ja sabem com funciona, anem a obrir-ho als altres".

"No és solament cuina, hi ha molta ciència darrere"

"La nostra labor", prossegueix Alicia, "és aplicar la innovació i la ciència a la cuina. No és simplement fer receptes i ja està. Després cal fer estudis de viabilitat, de durabilitat, saber quin tipus d'ingredients va a proporcionar el sabor i la textura que volem. La nostra no és una carrera de cuina, està més enfocada a la seguretat alimentària, els controls, l'aplicació de normes... llavors, xefs, no sé... En el nostre grup hi havia gent que al principi no sabia fer ni unes llenties. No és solament cuina, hi ha molta ciència darrere".

Una experiència enriquidora, per a anar més enllà

Per a Pablo, formar part de Generació Espontània és una experiència totalment recomanable: "Veus una sèrie de coses en classe i, encara que tens pràctiques de laboratori, potser no acabes d'aplicar-ho tot. Quan et fiques en un grup com Tornejant Ciència, utilitzes tot l'après en classe. Has de cercar-te tu les coses, comences a fer-les, coneixes a molta gent, fas contactes... És molt enriquidor i aprens moltes coses".

En la mateixa línia, Alicia conclou: "És un espai pensat per a aquells que vulguen anar un poc més enllà en la universitat i en la seua carrera, perquè amb Fornejant Ciència t'espaviles, sincerament. Hem vist les coses d'una altra manera, i sempre recolzats per algú, professors, l'escola, la universitat, el programa de Generació Espontània...". Per açò, si eres alumne de la UPV i vols unir-te a Fornejant Ciéncia, les portes estan obertes. De bat a bat.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local