Universitat Sènior

Art, cinema, seguretat en Internet, periodisme... els tres campus de la UPV acullen més de 70 cursos exclusius per a majors de 55 anys

[ 11/09/2017 ]

De la Grècia antiga a la seguretat en Internet, passant per temes com cinema, arquitectura per a viatgers, cuina i salut, música clàssica, fotografia, pintura (educació visual, aproximació als genis, retrat...), maneig d'estrès, enologia, idiomes, periodisme, memòria, museus, intel·ligència emocional, recursos en xarxa o elaboració i tast de cervesa.

En total, més de 70 cursos conformen l'oferta de la Universitat Sènior de la Universitat Politècnica de València (UPV) per a majors de 55 anys de cara al present curs, la inscripció per als quals ja es troba oberta a qualsevol interessat, ja siga membre o no de la comunitat universitària.

Cursos globals o individuals

En el Campus de Vera (València), existeixen dos cursos globals (primer i segon) de 120 hores de durada, així com més de 60 monogràfics de costos molt diversos que poden realitzar-se de manera individual.

El primer curs, que es desenvoluparà del 26 d'octubre al 24 de maig, els dimarts i dijous, aproximadament entre les 16 i les 19.30 hores, està subdividit en 10 blocs: cinema documental, música clàssica, contaminació i medi ambient, art del renaixement italià, nutrició i salut, coneixement del vi, jardineria i flora, arquitectura de la ciutat de València en l'Edat Mitjana, la química en la nostra vida quotidiana, i la sènior i l'esport.

El segon, el període lectiu del qual començarà el 2 de novembre i finalitzarà el 31 de maig de 2018 -mateixos dies i horari que l'anterior- inclou 8 temes: interiorisme i ornamentació en el segle XIX, astronomia i astrofísica, paisatgisme contemporani, aliments tradicionals i agroecologia, fitoteràpia i alimentació intel·ligent, introducció a l'evolució humana, creativitat publicitària, i arquitectura valenciana del Renaixement a la Modernitat.

La inscripció, tant als cursos individuals com als globals realitzats a València, pot dur-se a terme tant online com de manera presencial en el Centre de Formació Permanent (CFP). En aquest últim cas, és necessari acudir a la segona planta de l'edifici Nexus de dilluns a divendres, entre les 9 i les 14 hores, o bé dimarts o dijous, de 16 a 18 h.

Vicente Todolí inaugura el dimarts 12 la Sènior de Gandia

En el cas de Gandia, l'oferta és d'un curs global, del 24 d'octubre al 31 de maig, que inclou 9 assignatures: La Safor (alquerías i cases de poble), Un passeig per la història de la música, Claus del cinema documental, Beneficis de la intel·ligència emocional, Edat madura saludable, De l'acústica a la psicologia, Introducció a la Sociologia, Mirades sobre el Renaixement des de la Gandia dels Borja, i Literatura i Cinema.
El curs serà oficialment presentat demà dimarts, 12 de setembre (19 h, assistència lliure), en un acte que comptarà amb la intervenció de Vicente Todolí, exdirector de la Tate Modern (2003-2010) i actual director artístic de la fundació Pirelli Hangar Bicocca.

La matrícula per al curs pot realitzar-se ja tant online com de manera presencial, en la seu de la Mancomunitat de Municipis de La Safor, els dimarts i els dijous, de 9 a 13 hores. Per a més informació, qualsevol interessat pot dirigir-se a seniorgandia@upv.es

Doble oferta global a Alcoi

El campus d'Alcoi, per la seua banda, presenta per a enguany una doble oferta, dos cursos globals que es desenvoluparan del 25 de setembre al 30 de maig en idèntic horari: dilluns i dimecres, de 17 a 19.30 hores.

El primer d'ells conté 12 assignatures: Cinema Negre II, La publicitat d'ahir i d'avui, Una nova visió de l'economia, La comunicació en la societat del segle XXI, Noves mirades a la bellesa, No prendràs el nom de la ciència en va, Etiquetat dels aliments, 100 composicions per a una història de la música, Astronomia, Els nostres autors, Educació visual i Les nostres terres.

El segon, per la seua banda, consta de les següents: Aprendre a mirar una obra d'art, Cinema comèdia clàssica americana, La publicitat: un breu repàs a través de la història, Llengua i cultura xinesa, Literatura universal, En quin món vivim?, Ús i abús dels medicaments, Construint la nostra història, Glops de ciència, Arqueologia de la comarca de L'Alcoià i El Comptat, Sobre la bellesa en la ciència i la tecnologia i 100 composicions per a una història de la música.

De la mateixa manera que en els casos anteriors, la matrícula pot realitzar-se de manera presencial, en el despatx de la Sènior situat en la quarta planta de l'Edifici Carbonell, o online, tant per al primer curs com per al segon.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera