CEABOT 2017

GROMEP, l'equip del campus de l'Alcoi de la UPV, guanyador absolut del Concurs Nacional de Robots Humanoides

[ 08/09/2017 ]

L'equip del Grup de Robòtica i Mecatrònica (GROMEP) del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha proclamat aquest migdia vencedor de CEABOT 2017, el Concurs Nacional de Robots Humanoides celebrat a Gijón en el marc de les XXXVIII Jornades d'Automàtica.

Aquesta edició, els equips participants havien de completar un total de cinc proves amb els seus robots: una carrera d'anada i tornada salvant obstacles; combats de sumo; una carrera pujant i baixant una xicoteta escala amb esglaons de tres centímetres d'altura; una prova de visió en la qual els robots decodificaven codis QR per a identificar el major nombre d'obstacles possibles; i una última prova lliure, inclosa per primera vegada enguany en la competició, en la qual cada equip mostrava les principals destreses dels seus humanoides.

Cinquena victòria en les sis últimes edicions

L'equip de la UPV s'ha imposat en tres de les cinc proves -sumo, visió i escala-, i ha finalitzat en segon lloc en dos: obstacles i lliure. En aquesta última, els robots del GROMEP han mostrat la seua habilitat per a seguir una trajectòria entre dues línies.

Així, amb tres primers llocs i dos segons, GROMEP-UPV s'ha imposat amb claredat en una competició que domina amb autoritat. No en va, es tracta de la seua cinquena victòria en les últimes sis edicions.

Components de l'equip

L'equip de la UPV ho han conformat enguany Iván Ortiz Trujillo, estudiant de 4t curs del Grau d'Enginyeria Mecànica; Jordi Armengol Miralles, alumne de 3r curs del Grau d'Enginyeria Elèctrica; i Sergio Tortosa Benedito, que es troba actualment realitzant el 4t curs del Grau d'Enginyeria Informàtica.

En la preparació de les proves també han participat Thelma Rosario Domingo Martínez, alumna mexicana present en la UPV durant aquest curs amb una beca Promoe en la titulació d'Informàtica; Marc Higeo Puig, alumne de 4t d'Enginyeria Mecànica; i Adrián Benavent Pla, alumne de 4t d'Enginyeria Elèctrica.

Tots ells han sigut coordinats pels professors Jaime Masià (Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials) i Juan Ramón Rufino (Departament d'Enginyeria Electrònica). En paraules de Masià, "aquest nou èxit suposa un reconeixement al treball que duem a terme des de les nostres aules. A més, per als alumnes es tracta d'una experiència molt positiva, ja que poden plasmar fora d'elles tots els coneixements que van adquirint".

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC