Ecotrophélia Espanya 2017

Vake It, un producte apte per a vegans elaborat per estudiants de l'ETSEAMN de la UPV, guanya el primer premi i competirà en el certamen europeu

[ 23/05/2017 ]

Un equip d'estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'ha proclamat vencedor del certamen d'aliments ecoinnovadors Ecotrophélia Espanya 2017 gràcies a Vake It, un preparat elaborat sobre la base de productes deshidratats i apte per a vegans, de sabor salat o dolç, en format kit, i que pot cuinar-se de forma ràpida i senzilla (només necessita refrigeració).

Vake It ha sigut ideat per María Díaz, Mónica Ferrer, Ángel Manzano i Irene Martínez, alumnes del Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments que s'imparteix a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural (ETSEAMN-UPV).

L'equip, que forma part del programa de Generació Espontània de la UPV, ha sigut coordinat pels professors i investigadors del grup Cuina de la UPV Javier Martínez, Mª Jesús Pagán i Purificación García.

Representarà Espanya, al novembre, en Ecotrophélia Europa 2017

El preparat inclou tots els ingredients que els consumidors necessiten per a realitzar aquestes postres, a excepció de l'aigua, imprescindible per a elaborar el farciment del pastís, i, en algunes ocasions, el greix, necessari per a compactar la base.

"En ser un producte apte per a vegans", apunten els creadors de Vake It, "el nostre objectiu principal és que aquest públic puga gaudir d'un producte fàcil d'elaborar, amb bons resultats sense afectar la seua dieta. D'aquesta manera, aconseguim satisfer la necessitat de preparar un plat ràpidament sense que siga altament costós, amb una vida útil llarga i respectuós amb el medi ambient", ja que l'embalatge que el conté és totalment reciclable.

Després del triomf en la fase nacional, l'equip de la UPV representarà Espanya en Ecotrophélia Europa 2017, que se celebrarà el pròxim mes de novembre a Londres.

Altres dos finalistes de l'ETSEAMN de la UPV: llentilles liofilitzades i mousse amb àloe i flors

A més del primer premi, dos productes més ideats per estudiants de l'ETSIAMN de la UPV van competir també en la final d'Ecotrophelia Espanya 2017.

Es tracta de LenteYa, un plat de llentilles liofilitzades -que es reconstitueixen tan sols amb aigua- presentades en un envàs autocalfable "ideal per a persones sense temps per a cuinar per qüestions de treball o sense recursos per a cuinar, com els excursionistes", i Caloe, una gamma de mousses basats en beguda i iogurt de soia, que inclou entre els seus ingredients suc d'àloe vera i flors, i que està dirigit a les dones amb menopausa.

LenteYa és una creació dels alumnes Natalia Cuba, Alejandro Llácer, Pablo Luque i Luis Zhang; mentre que Caloe és obra d'Alicia Andrés, Pablo Fernández, Adrián Hernández, Jorge Giménez i Ana Ortí, també tots i totes estudiants.

Amb la col·laboració de l'ETSED

Els projectes presentats per la UPV a concurs han tingut també la col·laboració dels alumnes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny de la UPV. En concret, estudiants del Grau en Enginyeria en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes van idear i van dissenyar l'embalatge i la identitat visual i corporativa dels productes exhibits. En el cas de Vake It, l'innovador producte que es va alçar amb el primer premi, la imatge de marca va ser el resultat d'un treball conjunt de Sara Ivars, Miriam Marquès i Silvia Talens.

Tercera victòria de la UPV en els set últims anys

Amb la victòria de Vake It, són ja tres els triomfs absoluts d'alumnes de la UPV en Ecotrophélia, que confirmen el domini del certamen per part de la institució. Qué's-Café, el 2011, i Veggiebo, el 2015, van aconseguir també el triomf absolut.

A això cal sumar el segon lloc de Ginko el 2011; els tercers d'Ekoteno el 2014 i Almos el 2016, i el quart de MamiBe també en l'edició de l'any passat.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local